تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹

عضو شورای شهر تهران: کمبود‌های بودجه در حوزه فرهنگی اجتماعی جدی است

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۰ گفت: واقعیت موجود در سازمان‌ها و شرکت‌ها گویای کمبود‌های بودجه‌ای جدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران است.
عضو شورای شهر تهران: کمبود‌های بودجه در حوزه فرهنگی اجتماعی جدی است
رویداد۲۴ الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۰ و با در نظر گرفتن بودجه مکفی برای سازمان‌ها و معاونت اجتماعی که درآمد آن‌ها تحت تأثیر شیوع کرونا قرارگرفته است، گفت: واقعیت موجود در سازمان‌ها و شرکت‌ها گویای کمبود‌های بودجه‌ای جدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران است.

وی افزود: طی ۲ سال گذشته شورای شهر پنجم بر درآمدزایی از حوزه فرهنگی و اجتماعی تاکید داشت، ولی متاسفانه بودجه این حوزه کاهش یافته بود و با توجه به وضعیت همه‌گیری کرونا، اجتماعات شهری متفاوت و اجتماع‌های فرهنگی نیز ناممکن شد. هرچند خدمات اجتماعی برای گروه‌های در معرض آسیب بیشتر شده، اما هیچ جایگزین، نگاه ویژه و رویکرد مشخصی نسبت به این حوزه اتفاق نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: امروز ۷ دهک فقیر داریم و فقط ۳ دهک جامعه بالای خط فقر هستند
نایب رییس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دولت هیچ توجه و یاری ویژه‌ای به شهرداری‌ها در مقابله با کرونا نداشته است، توضیح داد: اگر رویکرد بودجه‌ای شهرداری توجه ویژه‌ای به این مورد داشته باشد مشکلات و دشواری‌های این حوزه کمتر خواهد شد.

فخاری در پایان گفت: بسیاری از خدمات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران متأثر از کووید-۱۹ و ممنوعیت اجتماعات شهری دچار اختلال و مشکلات شده است ازاین‌رو موافقت همکاران به این نکته در تصویب کلیت بودجه سال آینده در این مورد ضروری به نظر می‌رسد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان