تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۹

عادل فردوسی پور گزارشگر فینال لیگ قهرمانان آسیا

ای اف سی از عادل فردوسی پور برای حضور در قطر دعوت کرده است.

گزارشگر لیگ قهرمانان آسیا

رویداد۲۴ کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل تخلف ایران در پخش تصاویر مسابقات آسیایی که حق پخش آنها را خریداری نکرده بود، نه تنها حق پخش فینال را به ایران نفروخت، بلکه مجوز حضور هیچ یک از خبرنگاران ایرانی برای حضور در قطر را صادر نکرد.

روزنامه ایران در این خصوص گزارش داده که این موضوع باعث شد محمدحسین میثاقی و مهدی هاشمی که می خواستند برای پوشش خبری فینال آسیا به همراه پرسپولیس راهی قطر شوند هم ویزای قطر را دریافت نکنند. این در حالی بود که هیچ نامی از آنها به عنوان خبرنگار برده نشده بود و نام این دو نفر در لیست ۶۰ نفره پرسپولیس به ای اف سی قرار گرفته بود. ای اف سی اما تنها ویزای ۵۰ نفر از آنها را صادر کرد که میثاقی و هاشمی در میان ۱۰ نفری حضور داشتند که ویزا برای آنها صادر نشد.

این در حالی است که تا پیش از این حتی اگر کشوری حق پخش مسابقات را نمی خرید، می توانست خبرنگاران خود را برای پوشش غیرتصویری به مسابقات اعزام کند اما از آنجا که صدا و سیما دیگر رقابت های آسیایی را از طریق غیرقانونی پخش کرده است، کنفدراسیون فوتبال آسیا، فوتبال ایران را مشمول تنبیه های مختلفی کرده است از جمله ممنوعیت حضور خبرنگارانش در فینال آسیا! صادر نشدن ویزای قطر برای محمدحسین میثاقی اما از این جهت خبرسازتر می شود که شنیده ها حاکی از دعوت ای اف سی از عادل فردوسی پور برای گزارش این بازی در بخش فارسی کنفدراسیون فوتبال آسیا است.


بیشتر بخوانید: ماجرای عدم ویزای قطری‌ها به میثاقی برای فینال آسیا


گفته می شود کنفدراسیون فوتبال آسیا از عادل فردوسی پور خواسته تا برای گزارش فارسی این مسابقه در قطر حاضر شود. هرچند امکان پخش زنده مسابقه فینال از طریق اینستاگرام فارسی ای اف سی وجود ندارد اما گویا کنفدراسیون فوتبال آسیا می خواهد از گزارش فردوسی پور برای بازپخش مسابقه یا انتشار بخش هایی از آن در صفحات فارسی خود استفاده کند. حتی شنیده می شود که ویزا برای فردوسی پور هم صادر شده و او با درخواست ای اف سی موافقت کرده است.

در راستای این اقدام ای اف سی حتی فروغی و برخی مدیران دیگر صدا و سیما به گمان اینکه باشگاه پرسپولیس نام او را در لیست همراهان خود قرار داده بوده، به این باشگاه معترض شده اند و باشگاه پرسپولیس برای اثبات این نکته که عادل فردوسی پور را در لیست خود قرار نداده بودند، این لیست را در اختیار مدیران صدا و سیما گذاشته اند. هنوز معلوم نیست عادل فردوسی پور آیا راهی قطر می شود و فوتبال دوستان ایرانی می توانند بعد از مدت ها گزارش فینال آسیا را هر چند بعد از چند روز در صفحات اجتماعی با گزارش عادل ببینند؟

نظرات شما
پیشخوان