تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۹

برنامه بایدن برای ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری‌

رئیس جمهوری منتخب آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری‌اش فورا همکاری با شرکایش در سراسر جهان را آغاز خواهد کرد تا هر کار لازم است برای الحاق مجدد آمریکا به توافق آب و هوای پاریس انجام شود.

جو بایدن

رویداد۲۴ جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در این بیانیه گفت: در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری‌ام فورا همکاری با شرکایم در سراسر جهان را آغاز خواهم کرد تا هر کار می‌توانیم برای الحاق مجدد آمریکا به توافق آب و هوای پاریس انجام دهیم از جمله با برگزاری نشست رهبران اقتصادهای بزرگ جهان برای یک نشست مربوط به آب و هوا.

وی افزود: ما اقدامات خارق‌العاده‌ای را که شهرها، ایالت‌ها و کسب‌وکارها برای کمک به کاهش گازهای گلخانه‌ای و ساخت آینده‌ای پاک انجام داده‌اند را ارتقاء خواهیم داد. ما به صحبت‌های فعالان از جمله جوانان که نسبت به تغییر آب و هوا هشدار می‌دهند و خواستار اصلاحات از سوی افرادی هستند که در راس قدرت‌ها قرار دارند، گوش می‌دهیم و با آنها همکاری خواهیم کرد.

بایدن همچنین بار دیگر بر برنامه خود برای دستیابی به انتشار صفر گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ تاکید کرد.

وی گفت: ما همه این کارها را با علم بر اینکه در مقابلمان یک فرصت اقتصادی بزرگ برای ایجاد مشاغل و رفاه در داخل کشور و صادرات محصولات پاک آمریکایی به سراسر جهان وجود دارد، انجام خواهیم داد.


بیشتر بخوانید: تداوم فشار حداکثری با لحنی متفاوت/ بایدن راه ترامپ را در قبال ایران دنبال می‌کند؟


بایدن همچنین در جریان یک تماس مجازی با یک گروه دو حزبی از فرمانداران ۳۰ ایالت آمریکا بار دیگر تاکید کرد: در ۱۰۰ روز نخست دولت من، اکثر مدارس باید بازگشایی شوند.

بایدن بر بازگشایی مدارس به عنوان یکی از اقدامات اولیه کلیدی در برنامه دولتش برای مقابله با پاندمی کرونا تاکید کرده است. وی از فرمانداران خواست تا به تضمین اینکه مدارس داخل ایالت‌هایشان از تمامی منابع لازم برای بازگشایی امن برخوردار هستند، کمک کنند.    

وی در این تماس مجازی گفت: می‌دانم که از نظر برخی از شماها این درخواست من بحث‌برانگیز است اما از شما می‌خواهم کمک کنید تا در پایان ۱۰۰ روز نخست دولت جدید مدارس باز شده باشند. این کار هزینه زیادی می‌برد اما ما می‌دانیم که چطور این کار را انجام دهیم. اگر پول داشته باشیم می‌توانیم هزینه همه چیز را از تهویه هوا و ضدعفونی گرفته تا استخدام معلمان بیشتر و تشکیل کلاس‌های کوچک‌تر تامین کنیم.

دیگر محورهای کلیدی برنامه جو بایدن برای ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری‌اش شامل توزیع سریع و عادلانه واکسیناسیون ویروس کرونا پس از تایید وزارت غذا و دارو آمریکا برای مجوز استفاده اضطراری از واکسن فایزر و تاکید بیشتر بر استفاده از ماسک در سراسر کشور است. بایدن همکاری فرمانداران را برای اجرایی شدن دستورات مربوط به استفاده از ماسک ضروری دانست.  

بایدن در این تماس اظهار کرد: برنامه من خواستار توزیع ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کووید- ۱۹ که برای پوشش ۵۰ میلیون تن کافی است، طی ۱۰۰ روز نخست حضورم در کاخ سفید است.   

وی افزود: یک کمپین آموزشی برای آموزش دادن به مردم درخصوص اینکه چه انتظاری باید از این توزیع واکسن داشته باشند، ضروری است. به نظر من توزیع واکسن کرونا یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های عملیاتی است که ما تاکنون با آن مواجه بوده‌ایم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان