تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۸ آذر ۱۳۹۹

جزئیات دیدار ۲ عضو حزب اعتماد ملی با حجت الاسلام کروبی

دو عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با حجت الاسلام مهدی کروبی دیدار و گزارشی از این ملاقات را منتشر کردند.
جزئیات دیدار ۲ عضو حزب اعتماد ملی با حجت الاسلام کروبی
رویداد۲۴ محمد گلزاری و مهران فرجی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشتند: پس از مدت‌ها و با پیگیری‌های فراوان، امکان ملاقات ما با شیخ مهدی کروبی در محل حصر فراهم شد. آخرین دیدار ما به سال‌ها قبل و پیش از آغاز حصر بر می‌گشت.

در این ملاقات که حدود دو ساعت و نیم طول کشید، خاطرات سال‌های دور را با دقت و حافظه مثال‌زدنی بیان کردند.

در این متن آمده است: در برابر نگرانی ما از وضعیت سلامتشان با خوشرویی انواع حوادث جسمانی را که در ایام حصر برایشان اتفاق افتاده، تشریح کردند و گفتند شکر خدا نسبت به ماه‌های گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: کروبی با روحیه‌ای بالا، اما نگران از وضعیت کشور و آینده، به شرایط اقتصادی مردم، خطراتی که ایران را تهدید می‌کند، برخورد‌ها و احکام تند قضایی و... اشاره کرد و ناراحت بود.

این گزارش می‌افزاید: پس از ده سال حصر، مهمترین نگرانی او، مردم بودند و ایران. از دوران نهضت گفت و خون‌هایی که مردم در راه آرمان‌هایشان و برای مبارزه با استبداد و استعمار دادند. از انتخابات ۸۴ گفت و ۸۸ و انحراف و نفوذی که سال ۸۴ کلید خورد. شاداب و سرزنده و پیگیر خبر‌ها بود و نگران بود که در آینده، اگر شرایط به همین شکل پیش برود، اتفاقات تلخ‌تری رخ بدهد. اینکه روزنه‌ای به سوی اصلاح امور باز شود، برایش امیدوارکننده بود.

بیشتر بخوانید: سیدمحمد خاتمی کجای استراتژی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ است؟
این دو عضو شورای مرکزی اعتماد ملی در ادامه أورده‌اند: تمامیت ارضی ایران و انسجام کشور یکی از مهمترین دغدغه‌هایش بود. بار‌ها تاکید کرد که نباید یک وجب از خاک این کشور جدا شود و خدای ناکرده شکاف بین دولت - ملت به قدری زیاد شود که عده‌ای طمع بر این سرزمین کنند.

این گزارش می‌افزاید: تحولات روز ایران و آخرین وضعیت مذاکرات و اتفاقات در عرصه بین‌الملل را بحث کرد و توافق اسرائیل با برخی کشور‌های اسلامی منطقه را حادثه‌ای تلخ برشمرد.

در این گزارش نوشته شده است: از پیگیری‌هایی که در همین ایام حصر برای خانواده شهدا انجام داده گفت و در جلسه، پیگیر احوال یکی از خانواده‌های شهدا نیز شد.

همه کسانی که کروبی را از نزدیک می‌شناسند، او را شخصیتی مردم‌دار، خوشرو و خوش‌قلب می‌شناسند. در این دیدار هم بیشترین نگرانی او فشار اقتصادی به مردم بود و امیدوار بود که با عقلانیت در حاکمیت، از شرایط بحرانی عبور کنیم.

آن‌ها نوشتند: شاخصه شیخ مهدی کروبی امیدواری و تلاش برای بهبود آینده و دلسوزی و نگرانی برای مردم و کشور است. در این دیدار و پس از یک دهه حصر هم او همان بود که همه می‌شناسند. امیدوار به روز‌های آتی و صد البته نگران مردم و کشور. از آزادی‌هایی سخن گفت که مردم به دنبالش هستند و از مشروطه تاکنون برایش هزینه‌ها دادند و آرمان عدالت‌خواهی و...

در این گزارش آمده جلسه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شده و تنها هنگام عکس مهدی کروبی درخواست کرده ماسک‌ها برداشته شده تا پس از ۱۰ سال چهره‌ها کامل بیفتد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مهدی کروبی ، کروبی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان