تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۹

اصلاحیه مجلس به طرح انتخاباتی خود: منصوبان رهبری می‌توانند نامزد ریاست جمهوری شوند

نمایندگان مجلس در اصلاح طرح انتخاباتی خود با پیشنهاد حضور منصوبان رهبر انقلاب برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری موافقت کردند.
اصلاحیه مجلس به طرح انتخاباتی خود: منصوبان رهبری می‌توانند نامزد ریاست جمهوری شوند
رویداد۲۴ نمایندگان مجلس با پیشنهاد حضور منصوبان رهبر انقلاب برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در جریان بررسی موادی از اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با پیشنهاد «ابراهیم رضایی» نماینده دشتستان مبنی بر اینکه باید شرایطی فراهم شود که منصوبان رهبر انقلاب هم بتوانند نامزد ریاست جمهوری شوند، مورد موافقت نمایندگان مجلس قرار گرفت.

پیشنهاد رضایی به ماده ۱ این طرح اضافه شده است.

این پیشنهاد با ۱۸۴ رای موافق و ۳۰ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۲۷ رای ماخوذه مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت و مخالف و موافق در این زمینه اظهار نظری نکرد.

نمایندگان امروز همچنین با الحاق یک بند به ماده یک طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری با ۱۳۶ رأی موافق، ۸۵ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این بند الحاقی آمده است: اساتید دانشگاه با رتبه استاد تمام، دانشیار با ۱۰ سابقه تدریس و مدرسین حوزه علمیه با ۱۰ سال سابقه تدریس در سطوح عالی حوزه‌های علمیه می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: میرتاج‌الدینی: شورای نگهبان طرح اصلاح قانون انتخابات را رد می‌کند
سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده پیشنهاد دهنده این بند الحاقی بیان کرد: شرایطی که برای ثبت نام نامزدی ریاست جمهوری درنظر گرفته ایم محدود به مناصب قوای سه گانه شده است. در واقع نخبگان علمی بیرون از این سه قوه اگر بخواهند به کرسی ریاست جمهوری برسند باید حتما از سه کانال قوه مقننه، قوه قضائیه و قوه مجریه وارد شوند.

وی ادامه داد: افراد علمی سیاسی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، همچنین مراکز علمی وجود دارند که می‌توانند با ایده‌های نو و جدید وارد عرصه انتخابات شوند.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان