تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۹

هومن سیدی و اثر قورباغه‌ای بر «گیسـو»

پخش «عاشقانه ۲» با فاصله کمی از سریالی که هومن سیدی ساخته، به نفع او خواهد بود؟
رویداد۲۴هومن سیدی پس از گذشت حدود سه سال از آخرین حضورش در نمایش خانگی، با دو سریال «گیسو» به کارگردانی منوچهر هادی و «قورباغه» به کارگردانی خودش در راه این مدیوم است. با رفع مشکلات انتشار سریال «قورباغه»، ابتدا این مجموعه و سپس سریال «گیسو» منتشر خواهد شد و هومن سیدی به زودی با این دو اثر در نمایش خانگی دیده می‌شود. اگرچه زمان دقیق انتشار «گیسو» مشخص نشده، اما احتمالا پخش آن مدت زیادی بعد از «قورباغه» نخواهد بود و کار هومن سیدی در این دو اثر متفاوت مقایسه خواهد شد.

بازگشت به نمایش خانگی پس از «گلشیفته»

هومن سیدی اولین بار سال ۹۵، با بازی در سریال «عاشقانه» وارد نمایش خانگی شد. در زمان انتشار این سریال، نمایش خانگی مثل امروز رونق نداشت، اما «عاشقانه» توانست مخاطبان خودش را پیدا کند و دیده شود. سیدی پس از آن با سریال کمدی «گلشیفته»، حضور خود در نمایش خانگی را ادامه داد. نقش او در این سریال شباهت‌هایی به «پیمان» در «عاشقانه» داشت، اما به اندازه این شخصیت محبوب نشد و «گلشیفته» هم مجموعه پربیننده و موفقی نبود. اکنون قرار است سیدی پس از دو سال و نیم غیبت در نمایش خانگی با «قورباغه» و «گیسو»، به این مدیوم بازگردد.

تفاوت «شمس آبادی» با «پیمان»

نکته‌ای که حضور همزمان سیدی با «قورباغه» و «گیسو» را در نمایش خانگی جالب می‌کند این است که این دو سریال کاملا قصه، ژانر و فضای متفاوتی دارند، علاوه بر این خود هومن سیدی هم در این مجموعه‌ها، دو نقش متفاوت را بازی کرده است. این بازیگر در «گیسو» که فصل دوم «عاشقانه» است، نقش «پیمان» را بازی کرده که شخصیتی کاملا شوخ‌طبع و بی‌خیال دارد و کسی او را خیلی جدی نمی‌گیرد.

اثر قورباغه‌ای بر «گیسـو»

هنوز جزئیات نقشی که سیدی در «قورباغه» بازی کرده معلوم نیست، اما روشن است که او در این مجموعه با فضای جنایی و اکشنی که دارد، در مقایسه با سریال خانوادگی و ملودرام «گیسو»، نقش شخصیتی دگرگون را بازی کرده است. هومن سیدی از لحاظ ظاهری هم دو گریم متفاوت دارد.

پخش ۲ سریال، برگ برنده؟

«قورباغه» و «گیسو» دو سریال متفاوت هستند، اما در هر صورت زمان پخش آن‌ها فاصله زیادی از یکدیگر نخواهد داشت و این باعث می‌شود کار هومن سیدی بیشتر زیر ذره‌بین برود. او که در سال‌های اخیر به عنوان کارگردان در سینما خوش درخشیده، همه را به اولین سریال خود امیدوار کرده و طبیعتا موفقیت این سریال بر محبوبیت هومن سیدی و دیده شدن «گیسو» تاثیر خواهد داشت. منوچهر هادی به استثنای تجربه شکست خورده «دل»، نشان داده رگ خواب مخاطب عام را می‌داند و با توجه به پربیننده بودن فصل اول «عاشقانه»، به فصل دوم آن نیز امیدواری زیادی وجود دارد.

هومن سیدی هم قبلا در فصل اول امتحان خود را به خوبی پس داده و محبوبیت «پیمان» می‌تواند بر موفقیت بیشتر سیدی در نمایش خانگی اثر بگذارد. با این حال اگر سریال «گیسو» مورد استقبال قرار نگیرد، پخش آن با فاصله کمی از «قورباغه» می‌تواند به ضرر سیدی تمام شود.

دوری از سینما و تجربه اولین سریال

آخرین فیلمی که هومن سیدی در آن بازی کرده، «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی بوده که سال ۹۷ جلوی دوربین آن رفته است. او پس از آن از سینما فاصله گرفته، به سمت نمایش خانگی آمده و مشغول تولید سریال «قورباغه» شده و امسال نیز در سریال «گیسو» ایفای نقش کرده است. «طلا» همچنین آخرین فیلمی است که با بازی او به نمایش درآمده. باید صبر کرد و دید این بازیگر و کارگردان پس از «گیسو» و «قورباغه»، چه مسیری را در پیش خواهد گرفت، به سینما بازمی‌گردد یا مسیرش را در نمایش خانگی ادامه خواهد داد.
 
منبع: روزنامه خراسان
نظرات شما
پیشخوان