تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۰۴ دی ۱۳۹۹

انگلیس و اتحادیه اروپا توافق پسابرگزیت را نهایی کردند

نخست وزیر انگلیس از توافق میان لندن و بروکسل در خصوص مفاد توافق تجاری پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر داد.

توافق انگلیس و اتحادیه اروپارویداد۲۴ پس از مدت‌ها مذاکره درازمدت میان انگلیس و اتحادیه اروپا، روز پنج شنبه ۲۴ دسامبر توافق تجاری میان بروکسل و لندن در دوران پسابرگزیت نهایی شد.

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد لندن با اتحادیه اروپا بر سر شروط تجاری پس از خروج از این اتحادیه به توافق رسیده است. بوریس جانسون روز پنج شنبه اعلام کرد لندن و بروکسل توافق تجاری میان دو طرف در دوره پسابرگزیت را نهایی کردند.

اورزولا فان درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز با دشوار ارزیابی کردن مذاکرات با لندن اعلام کرد ما با انگلیس به توافق عادلانه و متعادل دست یافتیم. این توافق منافع اروپا را حفظ کرده و به نفع انگلیس خواهد بود. ما برای منافع خود در همه سطوح به همکاری با انگلیس ادامه خواهیم داد.

فان درلاین تاکید کرد توافق با انگلیس پس از مذاکرات طولانی و دشوار منعقد شد. اکنون زمان ورق زدن برگ برگزیت و نگاه به آینده است. ما پیش از تصویب این توافق نامه، آن را در پارلمان اروپا بررسی خواهیم کرد. ما بر اساس قوانین جدید اقتصادی با انگلیس همکاری خواهیم کرد. اکنون زمان مشارکت و همکاری با لندن است.


بیشتر بخوانید: انگلیس در آستانه خروج بدون توافق از مذاکرات برگزیت


این مقام اتحادیه اروپا تاکید کرد: راهی سخت و پرفراز و نشیب را طی کردیم، ولی توافقی خوب برای به نمایش گذاشتن حاصل شد.

اتحادیه اروپا و انگلیس ماههاست مفاد روابط تجاری دو جانبه پس از خروج لندن از اتحادیه اروپا را بر سر میز مذاکره دارند. این مذاکرات قریب به ۱۱ ماه پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا سرانجام نتیجه داد.

برچسب ها: انگلستان
نظرات شما
پیشخوان