تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

تندروها نمی‌خواهند مردم با نظر دادن در سرنوشت کشور پررو شوند

علی صوفی گفت: چرا شورای نگهبان بررسی نمی کند که حرف رئیس جمهور قانونی است یا خیر؟ قطعا رئیس جمهور از حقی قانونی سخن می گوید و شورای نگهبان، باید علت های اجرایی نشدن این قانون در کشور را بررسی کند چراکه حق مردم با این شرایط ضایع می شود.

علی صوفی

رویداد۲۴ علی صوفی فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با هجمه های برخی تندروها به رئیس جمهور درباره اظهارات او برای درباره اصل 99 قانون اساسی  گفت: در رابطه با رفراندوم باید مشخص شود که چرا از انجام آن جلوگیری می شود و درواقع ایراد کار پیدا شود و سپس از رفراندوم، حرف بزنیم.

او افزود: فردی از مرحوم آیت الله یزدی خاطره جالبی نقل کرده است وقتی آقای خاتمی لایحه دو قلوی انتخابات را به مجلس داده است یکی از موارد این بوده که ببینند، مسئول اجرای قانون اساسی در کشور که در قانون اساسی، رییس جمهور نام برده شده شامل همه اصول قانون اساسی می شود یا نه؟ آقای یزدی گفته است که مسلم است که شامل همه چیز می شود. گفته اند پس چرا شما در شورای نگهبان رد کرده اید گفته اند، چون آقای خاتمی سوال کرد!


بیشتر بخوانید: رفراندوم ؛ اصل فراموش شده جمهوری اسلامی/ موافقان و مخالفان برگزاری همه‌پرسی چه می‌گویند؟


صوفی در ادامه اضافه کرد: مسائل کشور به این صورت است و بر اساس غرض ورزی تصمیم گیری می شود. در نهایت هم مسائل شخصی شده و مصالح کشور، فدای اغراض شخصی می شود و تا امروز، تصمیم گیری های کشور برهمین اساس بوده است.

این عضو حزب اتحاد ملت گفت: برخی تندروهایی که در کشور نقش آفرینی می کنند نمی‌خواهند، مردم با نظر دادن و اعمال نظر در سرنوشت کشور، «پرو» شوند و به نظر آنها ضرورتی ندارد که، مردم صاحب کشور خویش باشند. علاوه براین چون روحانی رئیس جمهور خوشایند بسیاری از تندروها نیست در مقابل حرف ها و دستورات او، سنگ اندازی می کنند.

صوفی در پایان خاطرنشان کرد: چرا شورای نگهبان بررسی نمی کند که حرف رئیس جمهور قانونی است یا خیر؟ قطعا رئیس جمهور از حقی قانونی سخن می گوید و شورای نگهبان، باید علت های اجرایی نشدن این قانون در کشور را بررسی کند چراکه حق مردم با این شرایط ضایع می شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رفراندوم ، علی صوفی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
2
اگر چه از جماعت اصلاح طلب دل خوشی ندارم و از دارودسته اصولگرا هم بیزارم, ولی این صحبتهای آقای صوفی کاملا" درست است و قابل تأمل
نظرات شما
پیشخوان