تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۹

نگاهی به فیلم‌های مطرح سینمای جهان با موضوع کریسمس

فیلم «سرود شب کریسمس» به کارگردانی «رابرت زمکیس» با حضور «جیم کری» که پیش از این همه در نقش‌های مشابهی، چون «اسکروچ» ...

کریسمس

رویداد۲۴ سینمای هالیوود همواره نگاه ویژه و خاصی به داستان‌هایی با موضوع «کریسمس» داشته است و در این راستا سینماگران مطرح جهان آثاری، چون «چه زندگی شگفت‌انگیزی»، «معجزه در خیابان سی و چهارم» و «سرود کریسمس» را ساخته و در معرض تماشای سینمادوستان قرار داده‌اند.

فیلم «معجزه در خیابان سی وچهارم» محصول ١٩٩٤ است و بازسازی اثری کلاسیک بوده و محصول کمپانی فوکس قرن بیستم است.
بیشتر بخوانید: چراغانی شب‌های کریسمس
بنا بر اعلام کامینگ سون، فیلم «تن‌ها در خانه» محصول ١٩٩٠ به همراه فیلم «کریسمس مبارک» محصول آلمان/ انگلستان/ بلژیک/ رومانی در سال ٢٠٠٥ به کارگردانی «کریستین کاریون»، «شب قبل از کریسمس» محصول ١٩٤١، «اسکروچ» محصول ١٩٨٨، «کنایه ملی شب‌های کریسمس»، «مرا در سنت لوئیس ملاقات کن»، «محل تجارت» محصول ١٩٨٣ و «چه زندگی شگفت انگیزی ـ فرانک کاپرا» محصول ١٩٤٦ از دیگر آثار مرتبط با این موضوع پرطرفدار سینمایی هستند.

فیلم‌های «کریسمس کارول ماپت» محصول ١٩٩٢، «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید» محصول سال ٢٠٠٠ و «رویای پیش از کریسمس» اثر «تیم برتون» محصول ١٩٩٣ دیگر فیلم‌های معروف کریسمسی هستند.

همچنین از معروف‌ترین فیلم‌های کریسمسی در چند دهه‌ی اخیر نیز می‌توان به یک داستان کریسمسی محصول سال ١٩٨٣ اشاره کرد که توسط کمپانی متروگلدوین مایر ساخته شد.

«یک داستان کریسمسی» یکی از پولساز‌ترین فیلم‌ها در این خصوص به‌شمار می‌رود که توانسته است در ١٠ سال گذشته ٦ و نیم میلیون کپی دی‌وی‌دی و بلوری بفروشد.

فیلم «سرود شب کریسمس» به کارگردانی «رابرت زمکیس» با حضور «جیم کری» که پیش از این همه در نقش‌های مشابهی، چون «اسکروچ» (خسیس ولئیم) ظاهر شده بود، در جدیدترین فیلم شرکت «دیزنی» که به شکل انیمیشن دیجیتال ساخته می‌شود نقش‌آفرینی می‌کند.

رابرت زمه‌کیس کارگردان هالیوودی که با ساخت «فارست گامپ» موفق به دریافت جایزه اسکار از مراسم آکادمی علوم و هنر‌های بصری شده است، تجربه ساخت انیمیشن دیگری با موضوع کریسمس با عنوان «قطار سریع‌السیر قطبی» را در کارنامه‌اش دارد. فیلمنامه‌ی «سرود شب کریسمس» براساس داستانی از «چارلز دیکنز» به نگارش درآمده است. تاکنون نسخه‌های زیادی از این اثر دیکنز در عالم سینما و انیمیشن به تصویر کشیده شده است.


منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کریسمس ، فیلم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان