تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۵ تير ۱۳۹۵
به دنبال افشای فیش های حقوقی و طرح اتهاماتی به همشهریان رییس جمهور صورت گرفت

شکایت سرخه‌ای‌ها از تندرو‌ها

بعداز افشای برخی از فیش‌های حقوقی نجومی و دستور رئیس جمهور مبنی بر پیگیری این نوع حقوق‌های دریافتی، تعداد بسیاری از مدیران بانک‌ها عزل و یا استعفا دادند؛ در این میان نام علی رستگار مدیر عامل سابق بانک ملت نیز دیده می‌شد، اما با این تفاوت که او همشهری حسن روحانی است، و این یک موقعیت بسیار عالی برای مخالفان دولت تدبیر و امید بود.
رویداد۲۴بعداز افشای برخی از فیش‌های حقوقی نجومی و دستور رئیس جمهور مبنی بر پیگیری این نوع حقوق‌های دریافتی، تعداد بسیاری از مدیران بانک‌ها عزل و یا استعفا دادند؛ در این میان نام علی رستگار مدیر عامل سابق بانک ملت نیز دیده می‌شد، اما با این تفاوت که او همشهری حسن روحانی است، و این یک موقعیت بسیار عالی برای مخالفان دولت تدبیر و امید بود. 

به گزارش رویداد۲۴ مخالفان دولت با بزرگنمایی این موضوع سعی کردند تا مردم را بر این باور برسانند که حسن روحانی بر خلاف آنچه که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال۹۲ بر آن تاکید کرده بود، اقوام، خویشاوندان و همشهریان خود را نیز بر سرکار آورده و به آنان پست داده است. 

این موضوع پیش از این‌ها نیز رخ داده بود و رقبای روحانی علی اصغر مونسان، عبدالحسین فریدون، اسماعیل نجار، طاهره قیومی و چندین سرخه‌ای دیگر را نیز به خویشاوندی با حسن روحانی و لابی‌گری آن‌ها برای رسیدن به پست و مقام متهم کرده بودند. 

باتوجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم، رقبای روحانی اینبار سعی کردند تا این موضوع را بیش از قبل بزرگ کنند؛ سایت «رجا نیوز» با تی‌تر «سرخه‌ای باش و یک شبه مدیرعامل شو» و روزنامه «وطن امروز» باتی‌تر «شاه فیش سرخه‌ای» به نوعی با این هدف به بیان موضوع فیش‌های حقوقی پرداختند. 

رجا نیوز با لحنی بسیار تند سرخه‌ای‌ها را اینگونه متهم کرد: «انتصاب رستگار به روی کار آمدن باند سرخه‌ای‌ها در بانک ملت منجر شد. رستگار، ناصر شاهین فر دیگر همشهری سرخه‌ای فریدون را به معاونت و عضو هیات مدیره بانک ملت منصوب نمود. همچنین آقای محمود نجاتی همشهری دیگر جناب فریدون به عنوان مدیر اصلی بخش ارزی بانک منصوب نمود. باند سرخه‌ای‌ها به طور خاص بر حوزه فعالیتهای ارزی بانک ملت چنبره زده‌اند که احتمالا با گرایشهای صرافی-ارزی جناب فریدون تناسب دارد.» 

اما آنچه سایت مخالف دولت مبنی بر ایجاد باند سرخه‌ای‌ها در بانک ملت به آن اشاره کرده است، به گفته تعداد بسیار زیادی از همشهریان رئیس جمهور از اساس کذب است و آقایان شاهین فر و نجاتی به هیچ وجه سرخه‌ای نیستند؛ همین موضوع باعث شد تا دکتر حسن شکراللهی عضو شورای شهر سرخه ساعتی پس از انتشار این گزارش در جلسهٔ پرسش و پاسخ خود با شهروندان از شکایت سرخه‌ای‌ها از این رسانه خبر دهد. 

اما صبح روز بعد تی‌تر شاه فیش سرخه‌ای در روزنامه وطن امروز منتصب به مهرداد بذرپاش بار دیگر خشم شهروندان این شهر را برانگیخت؛ از‌‌ همان ساعت ابتدایی انتشار صفحه اول روزنامه وطن امروز در فضای مجازی، همشهریان روحانی از طریق شبکه‌های اجتماعی انتقاد خود را نسبت به این تی‌تر ابراز داشتند. 

اما فعالیت‌های همشهریان رئیس جمهور به یک تذکر ختم نشد و آن‌ها با ایجاد گروه‌های تلگرامی با عنوان «سرخه‌ای هستم و افتخارم دکتر روحانی» سعی بر مقابله با جریان‌های مخالف این شهر و افتخار آن‌ها یعنی حسن روحانی تاکید می‌کنند. 

نکته قابل توجه دیگر در این هیاهو، دفاع سرسخت سرخه‌ای‌ها از حسین فریدون به دنبال اینجا حمله و هجمه‌های تازه علیه دستیار ویژه رییس جمهور بود. 

آنچه از این رفتار‌ها و بیان‌ها بنظر می‌آید این است که همشهریان رئیس جمهور، بدنبال اعتراضی شدید‌تر علیه این دو رسانه مخالف دولت هستند و براین باورند که به همشهریان آن‌ها و خودشان توهین‌های بزرگی شده است و هر دو رسانه باید بطور رسمی از سرخه‌ای‌ها عذرخواهی کنند، هرچند که شکایت شورای شهر سرخه از آن‌ها همچنان بر قوت خود باقی است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان