تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۵

منبج ایستگاهی مهم در شریان تدارکاتی گروه تروریستی داعش

گروه ناظر حقوق بشر سوریه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نیروهای دمکراتیک سوریه برای آزادسازی شهر منبج از اشغال داعش، دست کم 13 هزار غیرنظامی از این شهر گریخته اند.
رویداد۲۴- نیروهای کُرد و عرب سوری تحت عنوان ائتلاف نیروهای دمکراتیک سوریه عملیات آزادسازی منبج (در استان حلب) از چنگ داعش را در اواخر ماه مه (خرداد) آغاز و پس از محاصره این شهر، در تاریخ 23 ژوئن (3 تیرماه) ورود به نواحی جنوب شرقی آن را آغاز کردند.
رامی عبدالرحمن مدیر گروه غیردولتی ناظر حقوق بشر سوریه گفت: از 31 مه (11 خرداد) تاکنون دست کم 13 هزار غیرنظامی از منبج فرار کرده اند.
به گفته وی، فرار غیرنظامیان پس از محاصره منبج در 10 ژوئن (21 خرداد) افزایش یافت و صدها نفر طی چند روز گذشته که نبردها در مناطق جنوبی این شهر تشدید شده است، منبج را ترک کرده اند.
منبج به عنوان ایستگاهی مهم در شریان تدارکاتی گروه تروریستی داعش از جانب ترکیه مورد استفاده قرار گرفته است. این مسیر تدارکاتی شهر جرابلس را به مقر اصلی داعش در استان رقه وصل می کند.
عملیات نیروهای دمکراتیک سوریه در این شهر با حمایت حمله های هوایی ائتلاف آمریکا صورت می گیرد.
دفتر هماهنگی بشردوستانه سازمان ملل تاکنون آماری در خصوص تعداد غیرنظامیان گریخته از منبج منتشر نکرده است اما در اواخر ماه ژوئن اعلام کرد که حدود 60 هزار نفر هنوز در این شهر ساکن هستند.
بر اساس اظهارات عبدالرحمن، ساکنان این شهر عمدتا از منطقه جنوبی تحت کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه خارج می شوند.
عبدالرحمن همچنین از کشته شدن برخی غیرنظامیان حین فرار از منبج توسط داعش و یا در نتیجه انفجار بمب های کار گذاشته شده توسط تروریست ها خبر داد.
خبرگزاری فرانسه افزود: نیروهای دمکراتیک سوریه طی پنج روز گذشته با افزایش مهاجمان انتحاری داعش برای جلوگیری از پیشروی به سوی منبج مواجه بوده اند.
یکی از فرماندهان میدانی این نیروها نیز توسل داعش به خودروهای بمب گذاری شده برای جلوگیری از سقوط منبج را تایید کرد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان