تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۷ دی ۱۳۹۹

رئیس فدراسیون کوهنوردی: ۲ نفر همچنان زیر بهمن دفن شده اند

رئیس فدراسیون کوهنوردی درباره آخرین وضعیت کوهنوردان مفقود شده در حادثه ریزش بهمن در منطقه دارآباد توضیحاتی داد.
رئیس فدراسیون کوهنوردی: ۲ نفر همچنان زیر بهمن دفن شده اند
رویداد۲۴ رضا زارعی در خصوص آخرین وضعیت جستجو‌ها برای یافتن پیکر کوهنوردان در ارتفاعات تهران اظهار داشت: این حوادث بسیار ناراحت کننده هستند. طبق آمار اعلامی هلال احمر تاکنون ۱۱ نفر جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند و پیکر دو نفر نیز همچنان پیدا نشده است و به احتمال فراوان زیر بهمن دفن شده اند.

وی در مورد اینکه آیا می‌توان امروز امید داشت که پیکر دو کوهنورد دیگر نیز پیدا شود، گفت: حجم برف پس از ریزش بهمن بسیار زیاد و حدود ۱۵ متر شده است. با توجه به تابش آفتاب احتمال ریزش مجدد بهمن وجود دارد و در این شرایط باید به فکر امنیت جانی تمام امدادگران خودمان نیز باشیم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی عنوان کرد: با توجه به تماس‌هایی که خانواده‌ها با هلال احمر گرفته بودند در روز جمعه آمار مفقودان خیلی بالا بود، اما خیلی از آن‌ها به خانه بازگشتند. همان گونه که عنوان کرده بودم فعلا آمار فوتی‌ها ۱۱ نفر است. یک نفر هم در ایستگاه ۵ دچار مشکل شده بود که در بیمارستان فوت کرد که شاید آن هم به این آمار اضافه شود.

زارعی در مورد اینکه آیا در سال‌های گذشته نیز چنینی اتفاق‌هایی در ارتفاعات تهران پیش آمده است یا نه، عنوان کرد: چند سال قبل در منطقه توچال ۱۵ نفر فوت کردند، اما با توجه به حضور امداد و نجات، پیشگیری از حوادث بسیار خوب شکل گرفته، اما بی توجهی برخی افراد به هشدار‌های ما باعث بروز این مشکلات جبران ناپذیر برای ما و خودشان می‌شود.

زارعی در مورد اینکه گفته می‌شود، تله کابین توچال در روز جمعه خاموش بوده است، اظهار داشت: با توجه به باد شدیدی که می‌وزید احتمال داشت کابین‌ها با دکل‌ها برخورد کرده و حادثه آفرین شوند. هرچند اگر مدیریت خوبی در بحث تله کابین نمی‌شد، احتمال داشت صدمات ما بیشتر هم شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کوهنوردی ، بهمن
نظرات شما
پیشخوان