تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۵

شهر دود و ترافیک/ پایتخت تب‌کرده مردم تهران

ترافیک وحشناک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی و مشکل جای پارک، ازدحام جمعیت در صف مترو و بی آر تی، چراغ قرمزهای کلافه کننده و سرسام آور، اتوبان های کارشناسی نشده و سه نقطه های بیشمار شهری که آن را به عنوان پایتخت ایران می شناسیم. تا به کی قرار است ادامه داشته باشد؟
رویداد۲۴- این شهر، شهر تبکرده مردم تهران است. با خیابان هایش که دیگر گنجایشی برای عبور و مرور این همه خودرو در آنها دیده نمی‌شود.

این شهر در حال ساماندهی هر روز بزرگ تر می شود، هر روز به عجیب تر گونه ای بر قیمت هر متر خاک آن افزوده می شود، هر روز ترافیک‌اش گسترده تر می شود تا کسانی را که در آن زندگی می کنند به این نتیجه زیبا برساند که با ساماندهی می توان جلوی بسیاری از این مشکلات را گرفت. اما کدام سامان دهی؟! هر  ساماندهی که مسئولین شهری برای این شهر در نظر گرفتند شرایط را نه تنها بهتر نکرد بلکه اوضاع را پیچیده تر و وخیم تر کرده است، ترافیک، آلودگی صوتی، جای پارک، مشکل زباله، مسکن همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا وضعیت را از روز قبل پیچیده تر کند. آیا می‌توان به بهبود این وضعیت امیدوار بود؟ برای کسانی که در این شهر زندگی می کنند، درگیری روزمره با انوع و اقسام مشکلات رنگارنگ به امری عادی بدل شده است.

با این حال گرفتار شدن طولانی در ترافیک های وحشتناک موضوعی نیست که بتوان به آسانی با آن کنار آمد. ترافیکی که هر روز شاهد آن هستیم و اتفاقا در چند هفته گذشته شکلی شدید تر به خود گرفته بود. در خبری که چندی پیش از سوی واحد مرکزی خبر منتشر شده بود، ۸۸ درصد شهروندان تهرانی در یک نظرخواهی از طریق اس ام اس ترافیک و آلودگی هوا را بزرگ‌ترین مشکل شهر تهران اعلام کرده بودند.


زیر ساخت های شهری مشکل اساسی پایتخت

با اینکه مسئولین شهری و شهردار تهران هرروز از دستاوردهای بزرگ خود تعریف می کنند و خود را بهترین مدیران شهری می دانند اما کیست که نداند این شهر هر روز مشکلاتش دوچندان می شود! اتوبان زدن هایی که ساختار مشخصی ندارد افتخار نیست، بلکه درد است، درد است که مردم هر روز برای یک مسیر ۱۰ دقیقه ای باید ۱ ساعت در ترافیک باشند. درد است که ریه های مردم شهر تهران پر از دود و آلودگی است. درد است که معلوم نیست چرا شهردار خوب شهر تهران دچار خودبزرگ بینی است و این مدیریت ۱۱ ساله را افتخار تاریخ شهر تهران می داند بدون آنکه توجهی به زیر ساخت های اساسی شهر کند، با چشم اندازهای آرمانی نمی‌شود مشکل این شهر را حل کرد. هر چقدر هم اتوبان در سطح شهر زده شود، هر چقدر هم اتوبوس ها اضافه تر شود بازهم مشکلات جای خود باقی می ماند. بهتر نبود به جای بی آر تی که خیابان های سطح شهر را تنگ‌تر می‌کند و تردد خودروها را سخت تر، از ترن هوایی استفاده می کردیم! بهتر نبود به جای مترو دو لاینه رفت و برگشت از چهار لاین یا خط استفاده می شد! بهتر نبود تا به جای تولید ماشین های بی کیفیت داخلی و پر کردن آن در سطح شهر از طرح تاکسی‌های بیشمار در شهر استفاده می‌شد تا دیگر شاهد این حجم از ترافیک و آلودگی نباشیم!

منبع: پایتخت
برچسب ها: رویداد24 ، پایتخت ، ترافیک
نظرات شما
پیشخوان