تاریخ انتشار: ۰۴:۱۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۵

ارتباط خوبی با کشورهای منطقه برقرار کرده‌ایم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه از سال 1387 تاکنون حتی یک روز نبوده که نیروی دریایی در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن حضور نداشته باشد اظهار کرد: امروز بیش از 3 هزار فروند کشتی از سوی نیروی دریایی ارتش در این مناطق اسکورت می‌شود.
رویداد۲۴- امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش شامگاه امروز در ضیافت افطاری پیشکسوتان این نیرو با اشاره به جایگاه امروز نیروی دریایی، خاطرنشان کرد: امروز به همت پیشکسوتان، لطف خدا و همراهی همرزمان دریایی وضعیت نداجا در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به ارتباط نیروی دریایی ارتش با سایر کشورها در زمینه‌ی تأمین امنیت دریایی خاطرنشان کرد: امروز ارتباط خوبی با کشورهای منطقه برقرار کرده‌ایم.

سیاری همچنین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: امروز معنا و مفهوم نیروی دریایی راهبردی مورد نظر مقام معظم رهبری در حال تحقق یافتن است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه صحبت‌های خود به اقدامات این نیرو در برقراری امنیت دریایی اشاره و تأکید کرد: امروز در بخش برقراری امنیت بالای 3 هزار فروند کشتی در شمال اقیانوس هند، تنگه باب‌المندب و خلیج عدن تحت اسکورت نیروی دریایی قرار دارد و از سال 1387 تاکنون حتی یک روز نبوده که نیروی دریایی در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن حضور نداشته باشد.

سیاری همچنین در مورد ساخت و سازهای انجام شده توسط نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران اظهار کرد: پیشرفت‌های خوبی در تأمین زیرساخت‌های سواحل مکران محقق شده است و امروز نیروی دریایی ارتش در بحث آبادانی این سواحل پیشرو و با اقتدار در حال فعالیت است.

وی با تأکید بر اینکه پروژه‌ی موج نیروی دریایی در دست اقدام است خاطرنشان کرد: در جریان اجرای پروژه موج در نیروی دریایی ناوشکن‌های جماران، دماوند و سهند مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند و انشاءالله با نام‌گذاری‌های ناوهای شماره‌های 4، 5 و 6 و الحاق آن‌ها تا پایان سال 96 نیروی دریایی به این ناوشکن‌ها مجهز خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به الحاق اولین زیردریایی نیمه سنگین کلاس فاتح تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در بخش زیردریایی‌ها ناوگروه زیردریایی کلاس غدیر را در اختیار داریم و امیدوار هستیم که اولین زیردریایی کلاس فاتح تا پایان سال به نیروی دریایی ارتش الحاق شود.

سیاری با تأکید بر لزوم ارتقای رزمی نیروی دریایی اظهار کرد: در راستای ارتقای توان رزمی نیرو، گروه‌های موشکی قدرتمندی را تشکیل داده‌ایم و در حال حاضر مجهز به قوی‌ترین تجهیزات نظامی، شناسایی و دفاعی هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه نیروی دریایی در عرصه‌ی دریای آزاد وظایف خود را انجام می‌دهد گفت: افتخار می‌کنیم که ادامه‌دهنده‌ی پیشکسوتان نیروی راهبردی دریایی هستیم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: سیاری ، ضیافت افطار
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان