تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۱۴ دی ۱۳۹۹

ترامپ: آمار موارد ابتلا به کرونا در آمریکا بسیار اغراق‌آمیز است

رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر مدعی شد که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا بسیار اغراق آمیز گزارش می‌شود.

واکنش ترامپ به آمار مبتلایان کرونا در آمریکارویداد۲۴ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که آخرین روزهایش را در کاخ سفید سپری می‌کند در پیامی در توییتر صحت آمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا را زیر سوال برد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «تعداد موارد ویروس چینی در آمریکا بسیار اغراق آمیز بوده و این به دلیل روش تشخیص مسخره مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در مقایسه با دیگر کشورهاست. بسیاری از آنها از روی عمد،‌ به صورت خیلی نادرست و کم گزارش می‌دهند. زمانی که تردید دارید، (فرد بیمار را مبتلا به) کرونا اعلام کنید. رسانه‌های جعلی!»

این در حالی است که ساعتی پیش شبکه خبری سی‌ان‌ان با استناد به آمار دانشگاه جانز هاپکینز خبر داد که شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از 350 هزار نفر فراتر رفته است.

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا نیز همچنان روند فزاینده خود را حفظ کرده و به بیش از 20 میلیون و 430 هزار نفر رسیده است.

سی‌ان‌ان چند روز پیش نیز گزارش داده بود، رقم دویست‌وپنجاه هزار قربانی کرونا آنهم طی فقط ده ماه در ایالات متحده، از تعداد فوتی‌های سالانه در این کشور بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) بیشتر است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، فرماندار ایالت کالیفرنیا بامداد پنجشنبه نیز خبر داد دومین مورد ابتلا به گونه جدید ویروس کووید۱۹ که به کرونای انگلیسی معروف شده، در این ایالت رخ داده است.


بیشتر بخوانید: تماس ترامپ با ۵۰ قانون‌گذار برای رد پیروزی بایدن در جلسه کنگره


این در حالی است که روز قبل از آن نیز فرماندار ایالت کلرادو اعلام کرده بود اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی، در این ایالت شناسایی شده است.

از سوی دیگر، بیمارستان‌های کالیفرنیای آمریکا در حالی با کمبود تجهیزات و خدمه مواجه است که احتمال می‌رود تعطیلات کریسمس موج جدیدی از بیماران را به سمت این مراکز روانه کند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ترامپ ، ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان