تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۹

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا؛ کولاک برف در ۸ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدارهای مهم برای کشاورزان از وقوع کولاک برف در ۸ استان و کاهش آلودگی هوا طی امروز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا

رویداد۲۴ بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی با توجه به وزش باد امروز اندکی از غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای تهران، اصثهان، کرج، قم، اراک، قزوین، تبریز و مشهد کاسته شود. اما در صورت تداوم انتشار آلاینده‌های جوی مجددا از اواخر وقت امروزتا پایان هفته پتانسیل آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌های سنی مناطق یاد شده وجود دارد. 

امروز با شمالی شدن جریانات هوا روی دریای خزر در استان‌های واقع در سواحل شمالی و به تدریج از بعدازظهر در خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان وزش باد همراه با کاهش نسبی دما و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف با احتمال کولاک پیش بینی می‌شود.

فردا در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده برف و باران روی می‌دهد. همچنین از ساعات بعدازظهر امروز و اوایل شب برای بخش‌های جنوبی بوشهر بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با توجه به نفوذ توده هوای سرد از امروز تا چهارشنبه دمای هوا در شمال شرق 6 تا 10 درجه و در شرق 4 تا 6 دره کاهش می‌یابد و از پنجشنبه تا جمعه در  این مناطق افزایش دما در این مناطق 5 تا 7 درجه پیش بینی می‌شود.

منبع: تسنیم
نظرات شما
پیشخوان