تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۹

تصمیم برای تعطیلی تهران به کجا رسید؟

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: موضوع تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا با مخالفت دولت مواجه شد.
تعطیلی تهران
رویداد۲۴ عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در خصوص آخرین وضعیت آلودگی هوا در شهر تهران توضیح داد: در حال حاضر با ناپایداری که طی روز گذشته وجود داشت غلظت آلاینده‌های هوا کاهش یافت و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. هر چند در مناطق یازده، شش و سیزده وضعیت هوا روی شاخص ناسالم برای همه گروه‌ها است و بیشترین آلودگی هوا را در ایستگاه پیروزی شاهد هستیم که شاخص آن روی ۱۶۳ قرار دارد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تصمیم برای تعطیلی تهران گفت: این موضوع در کمیته اضطرار استانداری تهران مطرح شده بود که دولت با این موضوع موافقت نکرد، مقرر شده بود که تعطیلی تهران در روز‌های یکشنبه و دوشنبه اجرایی شود که با انباشت آلاینده‌ها در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته بعد که وضعیت هوا ناپایدار است مواجه نباشیم، اما دولت با این موضوع موافقت نکرد.

بیشتر بخوانید: شهردار تهران: اوج آلودگی هوا در دی ماه است
شاهسونی با بیان اینکه آلودگی هوا منجر به افزایش مراجعه به بیمارستان‌ها می‌شود گفت: معمولا اثرات ناشی از آلودگی هوا دو هفته بعد خود را نشان می‌دهد و طبق بررسی‌هایی که در دنیا انجام می‌شود وقتی یک روز با آلودگی هوا مواجه می‌شویم دو هفته بعد آمار مراجعه به بیمارستان‌ها افزایش میابد.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت افزود: ارتباط بین ابتلا به کرونا و آلودگی هوا در مطالعات اثبات شده است و هرجا آلودگی هوا بیشتر است میزان ابتلا و مرگ بیشتر بوده، مطالعه ما در سه کلان شهر تهران مشهد و تبریز نیز نشان می‌دهد که افزایش میزان آلودگی هوا بین ۶ تا ۱۵ درصد می‌تواند باعث افزایش ابتلا و مرگ و میر بیماران کرونا شود.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان