تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۶ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
شورای شهر تهران:

تراکم‌فروشی دولت در تهران آغاز شد/ ملک جماران بلندمرتبه سازی می‌شود

عضو شورای شهر تهران: برغم هشدار‌های اعضای شورای شهر در مورد ملک جماران، مسئولان دولت اقدام به تصویب مجوز بلندمرتبه‌سازی در محله جماران کرده‌اند.

شورای شهر تهران

رویداد۲۴ محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در صحن امروز شورای شهر درباره شهرفروشی در پایتخت اظهار کرد: طرح جامع تهران، ری و شمیران به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده و برای همه مراجع قضایی و شهرداری‌ها الزام آور بوده است و در حالی که از سال ۶۹ شهر‌های ری، تهران و شمیران میراث‌دار طرح‌های ویرانگر شهرفروشی شده بود وزیران عضو این شورا در همکاری با شهرداری باز هم الزامات بدیهی و مقررات شهرسازی پایتخت را نادیده گرفتند و تصمیماتی در خصوص فروش گسترده شهرفروشی انجام دادند.

وی افزود: اعضا شورای عالی شهرسازی و معماری به جای متوقف ساختن روند تراکم‌فروشی در تهران بدون توجه به آثار فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی سقف تراکم‌های ساختمانی را به صورت فاجعه‌آمیز افزایش دادند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: افزایش شدید جمعیت‌پذیری شهر برخلاف طرح جامع تفصیلی، رشد سرسام‌آور بهای زمین و مسکن در تهران و تغییر غیرقانونی کاربری‌های ارزی از دستاورد‌های این تراکم‌فروشی بود.


بیشتر بخوانید: حق شناس: بخاطر پیگیری تخلف ملک جماران، حناچی از حضور در جلسات دولت محروم شد


حق‌شناس با بیان اینکه در هفته‌های اخیر شاهد بودیم رویکرد مخرب طرح تفصیلی و تراکم‌فروشی در دستور دولت قرار گرفته است گفت:‌پس از اعتراض به هشدار‌های بیش از نیمی از اعضای شورای شهر درباره قانون‌شکنی‌های آشکار دولت در خصوص ملک جماران دولت به جای توجه به دغدغه قانونی شورای شهری‌ها و رعایت مصلحت شهر در یک گروکشی و زورگویی آشکار اقدام به تصویب مجوز بلندمرتبه‌سازی در محله جماران کرده است.

وی گفت: آیا آثار و تبعات اجتماعی و فرهنگی همچنین محیط‌زیستی و اقتصادی این شهرفروشی‌ها مطالعه و پیش‌بینی شده است؟ و چطور می‌شود در یک دوره شهرداری از دل ساختمان‌های سه تا چهار طبقه یک مرتبه صد‌ها برج ۱۰ طبقه سر بلند کند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم تذکر شورای شهر تهران عدم محدودیت ارتفاع محله جماران شنیده شده است و مدیران شهرداری تهران با مسؤولان شورای عالی شهرسازی و مسؤولان نهاد ریاست جمهوری جلساتی را با رویکرد مغایر نظرات شورای شهر و مفاد طرح تفصیلی مبتنی بر صیانت از بافت قدیمی و سنتی جماران برگزار کرده است.

حق‌شناس تصریح کرد: تذکر شدید خود را به این رویه انفعالی شهرداری اعلام می‌کنم و پیگیری حقوق مردم و شهر را از حناچی مطالبه دارم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شورای شهر ، حق شناس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
چند ساله هیچ کاری نکردید. بیسواد احمق تراکم برای شهر لازمه
نظرات شما
پیشخوان