تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۹

آلودگی هوا و کم بارشی، تا اواخر بهمن

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: براساس مدل‌های اقلیمی جو ایران تا شش هفته آینده کماکان کم بارش و پایدار خواهد بود. از این‌رو دور از انتظار نیست که مشکل آلودگی هوا در کشور ادامه داشته باشد.
آلودگی هوا
رویداد۲۴ احد وظیفه با اشاره به اینکه نیمه اول دی ماه در کشور به‌شدت کم بارش بوده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که کم بارشی در ایران تا شش هفته آینده (اواخر بهمن ماه) ادامه پیدا کند این درحالیست که دی و بهمن ماه زمان ورود سامانه‌های بارشی از جنوب و جنوب غرب به کشور هستند و متاسفانه آنومالی (بی‌هنجاری) بارش‌ها طی روز‌های آینده به‌ویژه در نوار غربی و جنوبی کشور منفی خواهد بود.

وی با بیان اینکه علاوه بر کم بارشی با افزایش دما نسبت به میانگین بلند مدت و کاهش باد در کشور طی چند هفته آینده مواجه خواهیم بود، تصریح کرد: امیدوار هستیم که قدری از این کم بارشی‌ها در اسفند ماه جبران شود.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ادامه داد: برقراری جوی آرام در کشور سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی می‌شود. از این‌رو دور از انتظار نیست که مشکل آلودگی هوا در کشور طی نیمه دوم دی و بهمن ماه ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: چرا هوای تهران آلوده است؟/ دود اختلاف «محیط زیست» و «کنترل آلودگی هوا» در ریه شهروندان
وظیفه با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های سازمان هواشناسی طی هفته‌های اخیر در تهران در سطوح بالای جو - فاصله حدود ۱۲ تا ۱۳ کیلومتری از سطح زمین - وزش باد نداشته‌ایم و جو کاملا پایدار بوده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که طی هفته آینده نیز کماکان کلانشهر‌های کشور با آلودگی هوا مواجه باشند.

به گفته وی از ابتدای پاییز تاکنون در کشور حدود ۷۱ میلیمتر بارش داشته‌ایم، اظهار کرد: این میزان نسبت به بلند مدت کشور حدود سه درصد کمتر است. از سویی دیگر برخی از استان‌ها ازجمله سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و هرمزگان به‌شدت کم‌بارش بوده‌اند و بارش‌ها در برخی دیگر از استان‌ها ازجمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، سمنان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران کمتر از نرمال گزارش شده است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
پیشخوان