تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۷ دی ۱۳۹۹

ظهور علائم خفیف کرونا در یکی از دریافت‌کنندگان واکسن ایرانی کرونا

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و یکی از پزشکان ناظر در مرحله بالینی واکسن ایرانی کرونا آخرین وضعیت آزمایش‌های واکسن کرونا را تشریح کرد.
واکسن کرونا
رویداد۲۴ حمدرضا صالحی درباره آخرین وضعیت آزمایش‌های واکسن «کووایران» گفت: خوشبختانه حال دریافت‌کنندگان خوب است، به چهار نفر دیگر در دو روز گذشته واکسن تزریق شده است و در مجموع حال هر هفت نفر خوب است. به طور کلی صرفا علائم خفیفی دیده شده است و مثلا یکی از دریافت‌کنندگان تب خفیفی داشت.

این پزشک عفونی افزود: در دو روز گذشته چهار نفر دیگر هم مورد آزمایش قرار گرفتند و در مجموع حال هر هفت نفر خوب است. آن سه نفری که در روز اول به آن‌ها واکسن تزریق شدند، امروز ترخیض شدند تا انشالله از خانه قرنطینه را ادامه بدهند و اگر خدا بخواهد هفته بعد به تعداد بیشتری واکسن تزریق می‌شود.

صالحی درباره تاثیرگذاری واکسن ایرانی کرونا روی نوع جهش یافته یا ویروس انگلیسی کرونا توضیح داد: تا این ویروس نیاید نمی‌توان صحبت دقیقی درباره آن انجام داد، اگرچه همکاران ما در حال آزمایش هستند تا همان تست حیوانی را روی این نوع جدید انجام بدهند. اگر این اتفاق رخ ندهد گزینه بعدی برای کل دنیا این است که واکسن با نوع ویروس جدید انگلیسی ساخته شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان