تاریخ انتشار: ۰۲:۵۶ - ۱۸ دی ۱۳۹۹

کشته شدن چهار نفر در جریان حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا/ ترامپ از حامیانش خواست به خانه بازگردند

در جریان حمله حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در اعتراض به نتایج انتخابات این کشور، یک زن در اثر شلیک گلوله کشته شد.

حمله حامیان ترامپ به کنگره

رویداد۲۴ شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز» به نقل از چند مقام امنیتی واشنگتن، جان باختن هوادار ترامپ که در کنگره هدف گلوله قرار گرفته بود را تایید کرد.

تعداد زیادی از هواداران ترامپ در پی دعوت وی به اعتراضات خیابانی در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور با شکستن در و پنجره های ساختمان کنگره وارد ساختمان مجلس نمایندگان و سنا شدند.

پلیس ضدشورش آمریکا با ورود به ساختمان کنگره معترضان را خارج کرد. این اعتراضات به خشونت کشیده شد.

بایدن به اتفاقات کنگره واکنش نشان داد و گفت: نمایش افتضاح امروز به همه نشان داد که ما باید با هم باشیم

ترامپ: انتخابات را دزدیده‌اند اما به خانه خود برگردید!

رییس‌جمهور آمریکا در پیامی ویدیویی به هواداران خود گفت: همه می‌دانند که انتخابات از ما دزدیده شده است. با این وجود ما حزب قانون و نظم هستیم. باید به خانه‌های خود برگردید، ما نمی‌خواهیم کسی آسیبی ببینید

وی با بیان اینکه من درد شما را درک می‌کنم، ما انتخاباتی داشتیم که از ما دزدیده شده است، گفت: ما در زمانه‌ی بسیار سختی هستیم، هرگز در زمانه‌ای به این سختی نبودیم

وی تاکید کرد: خواهید دیدید که بعداً چه اتفاقی خواهد افتاد.


بیشتر بخوانید:فیلم / یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره و دخالت پلیس


 

شهردار واشنگتن: رفتاری که شاهد هستیم شرم‌آور و غیر قانونی است

موریل بوزر شهردای واشنگتن در واکنش به اتفاقات کنگره این کشور گفت: هرکسی که به این فعالیت بپردازد یا ادامه دهد، پاسخگو خواهد شد.

وی با بیان اینکه از پلیس خواسته‌ایم تا افراد را از اطراف کنگره دور کنند، گفت: از پلیس ویرجینیا و مریلند خواسته‌ام با اعزام نیروهای خود کنترل پایتخت آمریکا را به دست بگیرند.

پنتاگون گارد ملی را به حالت آماده باش کامل در آورد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نیروهای گارد ملی پایتخت این کشور را برای کمک به نیروهای پلیس واشنگتن و فدرال به حالت آماده باش کامل در آورده است.

واکنش پاریس به بحران آمریکا

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه گفت: خشونت علیه نهادهای آمریکایی، حمله جدی به دموکراسی است. من آنها را محکوم می‌کنم. به اراده و رأی مردم آمریکا باید احترام گذاشته شود».

تأمین امنیت کنگره بعد از ۴ ساعت خشونت

به گزارش فارس، خبرگزاری‌های «آسوشیتدپرس» و «رویترز» به نقل از مسئولان امنیتی کنگره آمریکا خبر دادند که بعد از ۴ ساعت، امنیت به این نهاد آمریکایی بازگشته است.

نیویورک تایمز اعلام کرد که  مقامات دفاعی و اداری گفتند که مایک پنس، معاون رئیس جمهور، روز چهارشنبه دستور استقرار گارد ملی در واشنگتن را تأیید کرد نه ترامپ.

مشخص نیست که چرا رئیس جمهور که هنوز فرمانده کل قوا است، این دستور را نداد.

کنگره آمریکا برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور تشکیل جلسه داده است. طبق قانون، کنگره باید نتایج همه ایالت‌ها را تایید کند. با این حال، هجوم هواداران معترض ترامپ به ساختمان کنگره اوضاع را به سمت دیگری برد. با این اتفاقات و تایید مرگ ۴ نفر تاکنون روند خشونت تا حدی متوقف شده و بررسی نتایج ادامه دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان