تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۹

پیام‌رسان سیگنال از اپ‌استور‌های ایرانی حذف شد!

از شب گذشته (۲۵دی) دسترسی به اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال از طریق اپ‌استور‌های ایرانی اندروید و ios مسدود شده است. این فروشگاه‌های فروش اپلیکیشن دلیل این حذف را دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که به کارگروه فیلترینگ مشهور است اعلام کرده‌اند.
پیام‌رسان سیگنال
رویداد۲۴ در هفته‌های گذشته و بعد از در نظر گرفتن سیاست‌های جدید پیام‌رسان واتس‌اپ برای کاربرانش مبنی بر به اشتراک‌گذاری اطلاعات آن‌ها با فیس‌بوک، بسیاری از کاربران از جمله کاربران ایرانی به سمت استفاده از پیام‌رسان سیگنال و تلگرام روی آوردند. اتفاق‌های مختلف در مورد نشت اطلاعات کاربران در فیس‌بوک و در اختیار گذاشتن این اطلاعات به مقامات مختلف از اصلی‌ترین دلایل کوچ کاربران به سمت این دو پیام‌رسان بوده است.

هرچند بعد از بالا گرفتن انتقاد‌های بسیاری از کاربران نسبت به این سیاست‌گذاری واتس‌اپ، مدیران این شرکت اقدام به شفاف‌سازی در این مورد در بخش سوال‌های متداول در اپلیکیشن خود کردند؛ اما با این حال میزان دانلود اپلییشن سیگنال در چند روز گذشته با افزایش قابل توجه‌ای همراه بوده است.

براساس گزارش‌های مختلف در فاصله ۱۷ دی تا ۲۱ دی ماه، سیگنال ۷۰۵ میلیون بار از اپ‌استور و گوگل‌پلی دانلود شده است که این آمار رشد ۴هزار و ۲۰۰درصدی را در مقایسه با روز‌های گذشته نشان می‌دهد. سیگنال براساس ادعای کارشناسان یکی از امن‌ترین پیام‌رسان‌های موجود است.


پیام‌رسان سیگنال از اپ‌استور‌های ایرانی حذف شد!
هرچند میزان نصب سیگنال در ایران مشخص نیست، با این حال در یک هفته گذشته و بعد از انتشار سیاست‌های جدید واتس‌اپ بسیاری از ایرانیان که بعد از فیلتر تلگرام به واتس‌اپ کوچ کرده بودند، به سمت نصب سیگنال رفتند.

حالا این اپلیکیشن از تمام اپ‌استور‌های ایرانی از جمله کافه‌بازار، مایکت، سیب‌اپ، سیبچه و … حذف شده است. اپ‌استور‌های ایرانی دلیل این اتفاق را تصمیم کمیته فیلترینگ اعلام کرده‌اند.

منبع: پیوست
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان