تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۹

دولت ترامپ تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، دایره تحریم‌های مرتبط با صنایع فلزی ایران را گسترده‌تر کرد.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران

رویداد۲۴ به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، گفت: برنامه هستهای، موشک های بالستیک و برنامه های نظامی آن تهدید مداومی برای امنیت جهان ایجاد می کند. در راستای پرداختن به این تهدیدها، گستره ی تحریم های وزارت امور خارجه بر فلزات ایران را افزایش می دهم.

پمپئو افزود: امروز، وزارت امور خارجه 15 فلز بخصوص را که در ارتباط با برنامه ی هسته ای، نظامی و موشک های بالستیک از آن استفاده می شود، مشخص می کند. کسانی که دانسته چنین موادی را به ایران انتقال دهند، طبق بند 1245 مقررات آزادی و مقابله با عدم اشاعه تسلیحات هسته ای ایران، قابل تحریم هستند.


بیشتر بخوانید: ترامپ در آخرین روز‌های دولتش تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال می‌کند؟



فلزات اعلام شده شامل موارد زیر است:
آلومینیوم 6061-T6
آلومینیوم 6061-O
آلومینیوم 6063-T5
آلومینیوم 7075-O
AlSl 316L
100Cr6
115Crv3
آلومینیوم 6061-F
AlSl 309
AlSl 304
آلومینیوم 6063-T1
آلومینیوم 7075-T6

کاربید رزیرکُنیوم (zcr) س

یلیکات زیرکنیوم ZrsiO2

استیل 4340

روز جمعه نیز آمریکا سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع هوا و فضا و سازمان صنایع هوایی ایران را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده بود. دولت ترامپ در روزهای پایانی خود در کاخ سفید تلاش گسترده ای را برای گسترش دایره تحریم ها علیه ایران آغاز کرده است.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان با اشاره به این میل جنون آمیز ترامپ و تیمش برای تحریم و تروریست خواندن دیگران در توییتی نوشت: ''خسارتی که رژیم ترامپ به بشریت وارد آورده از دید افراط‌گرایان این رژیم کافی نیست. در لیست [تروریسم] قرار دادن حوثی‌ها که به بدترشدن کابوس بشردوستانه [در یمن] منجر می‌شود و دروغ‌های جنگ‌افروزانه پمپئو علیه ایران در روزهای پایانی شرم‌آور این رژیم، نشانگر بی‌اعتنایی کامل به صلح است. 

کره زمین بدون آن‌ها بهتر خواهد بود.''

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان