تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۹

تشدید تدابیر امنیتی در واشنگتن

از آنجا که روز چهارشنبه ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ مراسم تحلیف جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب ایالت متحده است و اکنون در آستانه تحلیف هستیم تدابیر امنیتی در ایالات آمریکا بویژه واشنگتن تشدید شده است و نیرو‌های گارد ملی در شهر‌ها مستقر شده‌اند.

تشدید تدابیر امنیتی در واشنگتنرویداد‌۲۴ با پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مقابل ترامپ تنش‌های میان دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا تشدید شد.

بطوری که حامیان دونالد ترامپ در اعتراض به نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای تائید نهایی و رسمی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر به ساختمان کنگره حمله کردند و خرابی‌های زیادی به بار آوردند.


اما اکنون که در آستانه تحلیف جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالت متحده هستیم و تا مراسم تحلیف بایدن دو روز بیشتر باقی نمانده است، شهر‌های آمریکا بویژه واشنگتن شاهد تدابیر امنیتی از جمله ایجاد موانع و استقرار هزاران نیروی گارد ملی است.


میشیگان، ویرجینیا، ویسکانسین، پنسیلوانیا و واشنگتن از جمله ده‌ها ایالتی هستند که نیرو‌های گارد ملی را برای تقویت تدابیر امنیتی مستقر کرده‌اند.


در واشنگتن بخش‌های گسترده‌ای از شهر تعطیل و مسدود شده و نیرو‌های گارد ملی در مراکز حساس شهر موضع گرفته‌اند.


تیم انتقالی جو بایدن ضمن اشاره به تهدیدات مداوم خشونت آمیز در آستانه مراسم تحلیف ریاست جمهوری در هفته آینده، خواستار برگزاری سریع نشست‌های استماع و تایید صلاحیت گزینه‌های مورد نظر برای احراز سمت‌های مهم و حساس امنیت ملی شده است.


این درخواست در حالی است که قرار است بیش از ۲۰ هزار نیروی گارد ملی برای برقراری امنیت و نظم در آستانه مراسم تحلیف بایدن در واشنگتن دی سی مستقر شوند. در تصاویر روز عکس‌هایی از تشدید تدابیر امنیتی در واشنگتن را ببینید.

منبع: USATODAY ، REUTERS

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان