تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹

بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا ادای سوگند کرد

مراسم تحلیف «جو بایدن» چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا آغاز شد و «جو بایدن» در حضور «جان رابرت» قاضی ارشد دیوان عالی آمریکا در جایگاه حاضر شد و سوگند یاد کرد؛ بدین ترتیب وی از هم اکنون چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا است.
بایدن
رویداد۲۴  مراسم تحلیف «جو بایدن» چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا هم اکنون آغاز شد. «کامالا هریس» به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا ادای سوگند کرد

 در این مراسم شخصیت‌های سیاسی این کشور نیز حضور داشتند و برخی هنرمندان مخالف ترامپ در این مراسم حضور یافتند و لیدی گاگا سرود ملی آمریکا را خواند.
بیشتر بخوانید: بایدن: امروز، روز جدیدی برای آمریکاست
پس از ادای سوگند هریس مقابل قاضی دیوان عالی آمریکا، وی هم اکنون به صورت رسمی معاون چهل و ششمین ریاست جمهوری آمریکا شد.

«جو بایدن» در حضور «جان رابرت» قاضی ارشد دیوان عالی آمریکا در جایگاه حاضر شد و سوگند یاد کرد؛ بدین ترتیب وی از هم اکنون چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا است.

رئیس‌جمهور آمریکا پی از مراسم تحلیف در اولین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا گفت: امروز روز آمریکا است. روز دموکراسی است. روز تاریخ و امید است.

چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا افزود: امروز هم زیر سایه خداوند همه گرد هم آمده‌ایم تا این پیروزی را جشن بگیریم. من از تمام اسلاف خود و شما متشکرم.

بایدن تاکید کرد: ما راه خود را در پیش خواهیم گرفت. کار‌های زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ مثل بحران کرونا، میلیون‌های شغلی که از دست رفته است، برابری نژادی، کره زمین ما برای بقای خود فریاد می‌زند، اختلافات نژادی و قومی زیاد است، باید با دشمنانی که در مقابلمان هستند مبارزه کنیم، مثل بیماری، نفرت و ... که این امر با وحدت ممکن است.

وی افزود: پیروزی برای ما تضمین شده نیست، اما هر زمان که دور هم جمع شدیم توانستیم بر مشکلات فائق آییم. بدون وحدت صلح و پیشرفتی در کار نیست. وحدت راه پیش روی ماست. ما باید مانند ایالات متحده آمریکا رفتار کنیم. بیایید از نو همه چیز را شروع کنیم. سیاست‌ورزی نباید یک آتش شعله‌ور باشد که همه چیز را بسوزاند.

رییس جمهوری منتخب آمریکا گفت: چند روز بعد از آنکه عده‌ای اوباش خواستند دموکراسی ما را خدشه دار کنند اینجا ایستاده‌ایم و می‌گوییم چنین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد. دموکراسی همین است. اما اختلاف نظر‌ها نباید باعث تشتت ملی شود. من رییس جمهوری همه آمریکا خواهم بود.

مراسم سوگند بایدن در حالی برگزار شد که مراسم امسال با دور‌های قبلی بسیار متفاوت بود که این تفاوت هم از ویروس کرونا و هم از تهدید حامیان افراطی ترامپ ناشی شد و مراسم با تدابیر شدید امنیتی و تقریبا بدون حضور مردم، اما با حضور ۲۵ هزار نیروی امنیتی برگزار شد.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان