تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
صادق جوادی حصار در گفت‎و گو با رویداد۲۴:

پس از اقرار به گناه مرتضوی حالا زمان پاسخگویی احمدی‎نژاد است

حال که مرتضوی عذرخواهی کرده است زمان آن فرا رسیده تا دولت احمدی‎نژاد و کارگزاران آن مثل وزارت کشور و اطلاعات نیز پاسخ دهند و با شفافیت بگویند در چه بخش‎هایی اشتباه انجام گرفته است.
رویداد۲۴عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: حال که مرتضوی عذرخواهی کرده است زمان آن فرا رسیده تا  دولت احمدی‎نژاد و کارگزاران آن مثل وزارت کشور و اطلاعات نیز پاسخ دهند و با شفافیت بگویند در چه بخش‎هایی اشتباه انجام گرفته است. 

در رابطه با نامه عذرخواهی سعید مرتضوی  گروهی معتقدند او باید در دادگاه محکوم شود و نگارش به نوعی توبه نامه او هم با گذشت چند سال نمی‎تواند از درد خانواده کشته شده‎ها بکاهد اما جمع دیگری بر این اعتقادند که این کار از سوی دادستان سابق تهران را باید به فال نیک گرفت و به فکر آینده بود. 

محمد صادق جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح طلب در این  رابطه در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: نامه فوق را می‎توان از این منظر که شاید منجر به شفافیت بخشی درباره حوادث سال 88 و روشن کردن زوایای پنهان آن بویژه بخش‎های مربوط به عملکرد دولت احمدی‎نژاد می‎شود، مثبت ارزیابی کرد. 

وی اضافه کرد: در ماجرای سال 88 هر دوطرف مدعی پیروزی در انتخابات باید پاسخگوی رفتارهایشان باشند و برای ادعاهای خود سند ارئه دهند. به عبارتی دیگر هم معترضین به نتایج انتخابات و هم  طرف دیگر یعنی دولت وقت  و حامیان اصولگرای آن  که خود را پیروز  آن مبارزه انتخاباتی قلمداد کردند، باید در برابر ملت پاسخگو باشند.

جوادی حصار ادامه داد: وقتی حوادث سال 88 را مرور می‎کنیم باید بیش از توجه به نتیجه‎ای که اعلام شد به تجزیه و تحلیل عوامل و شرایطی که چنان بستری را فراهم کرد، بپردازیم زیرا به این بخش بیشتر نیازمند هستیم. باید دید دولت با اتکا به کدام  اهرم‎های تشویقی و اطمینان آور آنگونه رفتار می‎کرد و چه عواملی مردم و معترضین را از ادامه پیگیری اعتراضات خویش از طریق روش‎های پیشنهادی حاکمیتی باز داشت.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در ادامه با اشاره به وضعیت اصلاح طلبان‎، تاکید کرد: اصلاح‎طلبان و حامیان آقایان موسوی و کروبی هزینه مواضع خود را پرداخت کرده‎اند ولی از طرف مقابل صرفا عدم صداقت و شفافیت مشاهده شد در حالی که باید دلیل رفتارها و تصمیم‎های اشتباه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در  دولت گذشته بازگو و واقعیت‎های مربوط به آن برملا شود. این‎ها  مواردی است که احمدی نژاد هیچگاه  نه به افکار عمومی و  نه به حاکمیت هیچگاه پاسخ نداده است.

این فعال سیاسی در این‎باره که احمدی‎نژاد چه مواردی را باید توضیح دهد، افزود: هزینه‎ای که دولت احمدی‎نژاد برای کشور به بار آورد از همه جهات بسیار سنگین بود. هیچ وقت پاسخ نداد و البته زیر سوال هم نرفت. حال که مرتضوی عذرخواهی کرده است زمان آن فرا رسیده تا  دولت احمدی‎نژاد و کارگزاران آن مثل وزارت کشور و اطلاعات نیز پاسخ دهند و با شفافیت بگویند در چه بخش‎هایی اشتباه انجام گرفته است. 

وی در ادامه اضافه کرد: احمدی‎نژاد بار سنگینی بر دوش مردم گذاشته است و باید فرهنگی که در آن دوره باب شد، که براساس آن منتقد فتنه‎گر خوانده می‎شد از گفتمان سیاسی کشور بیرون رانده شود زیرا بر کسی پوشیده نیست که منتقدان فتنه‎گر نیستند. 

این فعال سیاسی اضافه کرد: در کل باید از هم گذر کنیم و دست از فرهنگ‎های تخریب‎گر برداریم الان زمان آن است تا دست به دست یکدیگر دهیم و با رفتاری هماهنگ خطاها را بپذیریم. 

جوادی‎حصار در این‎باره که با این حساب زمان رفع حصر هم  فرا رسیده است، بیان کرد: یکی از بهترین روش‎ها برداشتن حصر است و در واقع هر زمانی می‎تواند برای رفع حصر زمان مناسب و خوبی قلمداد شود. زیرا خطا از هر انسانی ممکن است سر بزند باید از آنها عبور کرد وبه فراموشی سپرد. زیرا به لحاظ بین المللی در شرایطی قرار داریم که نیاز است تا هماهنگ با هم رفتار کنیم تا از هجمه‎های جهانی علیه کشورمان کاسته شود و در نتیجه به راحتی بتوانیم از استقلال و آزادی‎مان دفاع کنیم.

این عضو حزب اعتماد ملی در این‎باره که حال که مرتضوی از مردم عذر‎خواهی کرده است، قدم بعدی چه باید باشد، گفت: اگر آقای مرتضوی در این قضایا شفاف عمل کند و نشان دهد که در کشته شدن کسی دخالت نداشته و در پرونده‎سازی های دروغین دخیل نبوده است به همین اندازه که  همراهی نشان داده، کفایت می‎کند.

این فعال سیاسی در خصوص اینکه اگر چنین است چرا با تاخیر چند ساله عذرخواهی کرده است، ابراز کرد: اشرافی به پرونده مرتضوی ندارم افرادی که تسلط دارند، می‎توانند قضاوت یا حتی اقامه دعوا کنند تا محاکمه شود. نماینده افکار عمومی یعنی رسانه‎های توانایی انجام این کار را دارند. به طور نمونه آقای شمس الواعظین در نامه ای خطاب به  مرتضوی آورده است که وی عامل تعطیلی روزنامه‎ها بوده است این خود به نوعی اقامه دعوا به حساب می‎آید، رسانه‎ها می‎توانند از این دست کارها انجام دهند. البته باید  منصفانه و به دور از تهمت زدن صورت گیرد. 

وی در رابطه با احمدی‎نژاد نیز گفت: احمدی‎نژاد باید تا به امروز دادگاهی می‎شد و اینکه چرا چنبن نشده، نیاز است تا دلیل آن جستجو شود. همانطور که در بالا توضیح دادم اگر فتنه‎اى هم بوده باشد دو سر داشته که یک سر آن احمدی‎نژاد است که همچنان یله و رها جولان می‌دهد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
2
اگر مرتضوی خطایی در کهریزک مرتکب شده زیر نظر قوه قضاییه بوده و هیچ ارتباطی به دکتر احمدی نژاد ندارد و اتفاقا بانیان این آشوب های خیابانی که سران فتنه هستند باید مجازات و قصاص شوند که نظام به آنها رحم کرده و فقط به حبس خانگی بسنده کرده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
سلام
از الان تا موقع انتخابات خیلی مونده بنابراین شما و سایتها و روزنامه های امثال شما تموم سعیتون را برای تخریب آقای احمدی نژاد بکنین، شاید به خیالتون باعث ریزش مقداری از آراء ایشون بشید ولی ممکنه نتیجه عکس بده کارتون و باعث محبوبیت بیشتر ایشون و در نتیجه پیروزی در انتخابات 96 بشه انشاالله
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
یاحق
نظرات شما