تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری‌های بهداشتی و درمانی بین ایران و قبرس

وزیربهداشت از برنامه این وزارتخانه برای توسعه سطح روابط ایران و قبرس در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی خبر داد.
رویداد۲۴وزیربهداشت از برنامه این وزارتخانه برای توسعه سطح روابط ایران و قبرس در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی خبر داد.

حسن هاشمی شب گذشته پس از امضای تفاهمنامه همکاریهای بهداشتی، درمانی، آموزشی، پژوهشی و دارویی با همتای قبرسی خود، اظهار کرد: یکی از مهمترین شرکتهای دارویی قبرس با شریک ایرانی خود در صدد ایجاد شرکت دارویی است. ما در حال توسعه روابط خود با این کشور هستیم و امیدواریم که در شرایط جدید، بتوانیم در جهت ارتقای روابط دو کشور در حوزه سلامت، گامهای موثری برداریم.

وی همچنین افزود: دو دانشگاه مهم این دو کشور، یعنی دانشگاه علوم پزشکی البرز به نمایندگی از ایران و یکی از دانشگاههای بزرگ قبرس هم تفاهمنامهای را امضا کردند تا در جهت ارتقای روابط دو کشور در حوزه آموزشهای مشترک در رشتههای مختلف پزشکی تلاش کنند.

هاشمی آینده روابط ایران و قبرس را امیدوار کننده دانست و ادامه داد: همواره روابط دو کشور بسیار خوب بوده و برای قبرس، پیشرفتهای چشمگیر و ارزشمند پزشکی ایران ثابت شده‌است. علاوه بر این، ایران از نظر جغرافیایی در منطقه‌ای با جمعیت 400 میلیون نفر قرار دارد. قبرس برای ایران و بخش خصوصی کشور می‌تواند فرصت مناسبی برای ورود به بازار اروپا باشد و امیدواریم بخش خصوصی دو کشور، حداکثر استفاده را از این فرصت به وجود آمده ببرند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان