تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

پناهندگان بوسنی در بازی گذر از مرز

پناهندگان بوسنی و هرزگوین که در سرمای شدید روز خود را شب می‌کنند امیدوارند که از طریق کرواسی از مرز خارج شوند. این حرکت به نوعی " بازی " نامیده شده است.

پناهندگان بوسنی در بازی گذر از مرزرویداد‌۲۴ مژده کریمی: حدود ۳۰۰۰ پناهنده و مهاجر از خاورمیانه، جنوب آسیا و آفریقا در کمپ‌های جنگلی و سرمای شدید بوسنی و هرزگوین شمالی از بیماری تنفسی و عفونت رنج می‌برند. آن‌ها با تمام سختی‌هایی که متحمل شده‌اند امید دارند که بزودی از طریق کرواسی که یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و از شرق با بوسنی و هرزگوین هم مرز است از مرز خارج شوند.

اکثر این مهاجران آواره که با الجزیره مصاحبه کردنده‌اند گفته‌اند که منتظرند تا پیش از اینکه دوباره برای عبور از مرز تلاش کنند سرمای شدید بالکان به پایان برسد.

مهاجران این سفر را " بازی " نامیده‌اند. این بیست و پنجمین تلاشی است که برای ورود به اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد.
برخی دیگر از این مهاجران به گزارشگر الجزیره گفته‌اند ما دو سال است که در دوزخ زندگی می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: مهاجران بی‌پناه بوسنی


از سال ۲۰۱۶ بدنبال بستن راه مهاجران از طریق کشور سابق صربیا که امروزه جز جمهوری یوگوسلاوی است و همینطور کشور مجارستان، بوسنی مرکز فعالیت مهاجرانی شد که در جستجوی کشور‌های اروپایی ثروتمندتر بودند. اما کشمکش میان پناهندگان و محلی‌ها افزایش پیدا کرد.

از سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۷۰۰۰۰ پناهنده و مهاجر از مرز بوسنی عبور کردند. در حال حاضر ۶۰۰۰ نفر در کمپ‌ها هستند و بیشتر آن‌ها بدون امکانات رفاهی زندگی می‌کنند.

منبع: ALJAZEERA

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان