تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نماینده شوشتر در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

لابی‌های بیرون مجلس نگذاشت طرح شفافیت آرای نمایندگان رای بیاورد/ از طریق قیام طرح را دوباره به صحن می‌آوریم

سهراب گیلانی نماینده مجلس می‌گوید: لابی‌های یبرون مجلس نگذاشت طرح شفافیت آرای نمایندگان رای بیاورد.

شفافیت آرای نمایندگان

رویداد۲۴ محمد آیتی: یکی از انتقادات اصولگرایان به مجلس دهم این بود که چرا حاضر نیستید طرح شفافیت آرا را به تصویب برسانید تا مردم راحت‌تر بتوانند شما را قضاوت کنند؟ این طرح در مجلس دهم به تصویب نرسید و اصولگرایان با شعار شفافیت مجلس روی کار آمدند و وعده دادند که این طرح را تصویب خواهند کرد. این طرح به مجلس یازدهم آمد و در نهایت توسط نمایندگان اصولگرا رد شد.

خبرهای رسیده به رویداد۲۴ نشان می‌دهد که برخی نمایندگان موافق طرح که احساس می‌کنند ضربه مهلکی به حیثیت مجلس انقلابی وارد شده، دست به‌کار شدند تا دوباره این طرح را احیا و برای رای‌گیری مجدد وارد صحن مجلس کنند. هرچند اخبار دقیقی از تعداد امضای نمایندگان برای ارائه مجدد طرح نیست، اما شنیده‌ها حکایت از این دارد که تعداد این جمع فعال، قابل ملاحظه است.

سهراب گیلانی نماینده شوشتر و عضو کمیسیون انرژی مجلس به رویداد۲۴ می‌گوید: بنده جزو کسانی بودم که بر شفافیت آرای نمایندگان تاکید داشتم و اتفاقاً در روز رای‌گیری هم از رای خودم عکس گرفتم و در فضای مجازی قرار دادم که به همگان نشان دهم اگر حامی شفافیت آرا هستم، حرف و عملم یکی است.

طرح شفافیت آرا را دوباره به صحن می‌آوریم

او توضیح می‌دهد که متاسفانه با سه رای کمتر، طرح تصویب نشد و از این‌رو با همکارانی که موافق طرح شفافیت بودند در حال جمع‌کردن امضا هستیم که در روز‌های آتی آن را دوباره به صحن علنی بیاوریم تا شاید ان‌شاءالله این بار رای لازم را برای تصویب این طرح کسب کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: شفافیت آرای نمایندگان کار بسیار درست و منطقی است و به‌نظرم بهتر است همه نمایندگان به آن تن دهند. اگر مجدداً هم طرح رای نیاورد ما موضوع را در این سه سال و نیم باقی‌مانده رها نمی‌کنیم و تمام تلاشمان این است که در مجلس انقلابی این طرح را به تصویب برسانیم.


بیشتر بخوانید: چرا طرح شفافیت آراء در مجلس رأی نیاورد؟


لابی‌های بیرون مجلس نگذاشت طرح شفافیت آرای نمایندگان رای بیاورد

گیلانی اظهار داشت: به اعتقاد من برای اینکه این طرح رای نیاورد، لابی‌هایی از بیرون مجلس شکل گرفت. متاسفانه عده‌ای در بیرون مجلس روی برخی نمایندگان نفوذ دارند و این فشار منجر شد طرح رای نیاورد. به شخصه برای من روشن نیست که این لابی و نفوذ‌ها از کجا شکل گرفته، اما کلیات آن را تایید می‌کنم.

او یادآور شد: شفافیت آرای نمایندگان یک شعار نیست، بلکه یک استراتژی است. مردم باید بدانند نمایندگان آن‌ها چه نظری دارند، اینطوری ما هم راحتیم، چون وقتی به حوزه انتخابیه می‌رویم کمتر با این پرسش مواجه می‌شویم که شما چه کردید؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: با همکاران همفکر خود در تلاشیم که رای‌گیری مجدد در این رابطه را به‌صورت قیام کردن نمایندگان برگزار کنیم، اینطوری تکلیف کاملاً روشن می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
احسان معتمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
1
2
مجلس از بیماری نمی‌داند چکار کند طرح شفافیت طرحی دیکتاتوری است برای اینکه رییس مجلس همه نمایندگان را بعنوان کنیز خود به هر چی عشقش کشید مجبور کند رای دهند این طرحی خبیث و کثیف است رای باید مخفیانه باشد و متاسفانه نمایندگان از ترس تلویزیون جرات نمی‌کنند حرف بزنند و اعتراض کنند دست بردارید ول کن نیستند مردم ما مشکلشان اقتصادی و معیشتی است نه این طرح مزخرف
نظرات شما
پیشخوان