تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

واکنش وزارت خارجه آمریکا به اظهارات وزیر اطلاعات ایران: این سخنان بسیار نگران‌کننده است

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در واکنش به اظهارات اخیر وزیر اطلاعات ایران، تاکید کرد که مشخص نیست محمود علوی غیر از دیدگاه خودش، چیزی را مطرح کرده باشد.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به اظهارات وزیر اطلاعات ایران

رویداد۲۴ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن در کنفرانس خبری خود گفت: «هنوز برای ما مشخص نیست که آیا محمود علوی غیر از دیدگاه خودش، چیزی را مطرح کرده باشد. ولی ما آن اظهارات را مد نظر قرار داده‌ایم و آنها بسیار نگران‌کننده هستند.»

ند پرایس افزود: «ایران تحت مفاد پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای، ان‌پی‌تی، متعهد است که هرگز، هرگز، هرگز، تا ابد به سلاح هسته‌ای دست نیابد و این تعهد را در قالب توافق هسته‌ای برجام هم تایید کرده است.»


بیشتر بخوانید: براساس فتوای رهبری، سلاح هسته‌ای حرام است، اما اگر ما را به آن سمت هل بدهند، دیگر تقصیر ایران نیست


حجت الاسلام والمسلمین محمود علوی شامگاه دوشنبه ۲۰ بهمن گفت: رهبری صراحتا در فتوای خود فرمودند که تولید سلاح هسته‌ای خلاف شرع است و جمهوری اسلامی سراغ آن نمی‌رود و آن را حرام می‌داند اما اگر گربه‌ای را گوشه‌ای گیر بیندازند ممکن است رفتاری کند که گربه‌ای که آزاد است آن رفتار را نمی‌کند. اگر ایران را به آن سمت‌ها هل دهند تقصیر ایران نیست تقصیر کسانی است که ایران را به آن سمت هل دادند.

منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
منصف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
0
0
خب کجای اظهارات وزیر محترم اطلاعات ایراد دارد؟ !!! رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم حرام بودن سلاح هسته ای را اعلام فرمودن ، سایر مسئولین ج.ا.ا هم همینطور بارها اعلام میکنند چنین قصدی را ندارند و بیشترین همکاری و نیز اجازه ی انجام بازرسی ها به کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی برای انجام بازرسی های منظم و سر زده و نیز نصب دوربین های نظارتی همه ی اینهارو انجام میدهند ولی همواره با تشدید تحریمها و اقدامات خصمانه و انجام ترور های سازمان یافته مواجه هستیم ، واز طرفی با سیاستهای دوگانه و تبعیض هسته ای روبرو و داشتن و توسعه ی سلاحهای هسته را برای دشمنان امنیت بین امللی ناقضان استفاده کننده از سلاحهای فوق و اشغالگران را آزادو گذاشته اند،حال آیا با تشدیدو استمرار این فشارهای تحریمی اقتصادی سیاسی امنیتی ،کدام کشور عاقل زیر بار چنین سیاستهای خصمانه می رود که ج.ا.ا چنین نماید !!! لذا اتخاذ سیاست اقدام در مقابل اقدام حق مشروع برای ج.ا.ا است.
کرامت سلیمی
|
India
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
0
سخنان سید محمود علوی وزیر محترم اطلاعات اصلا و ابدا بیان کننده این نیست که ایران در صورت تحت فشار قرار گرفتن ، سلاح اتمی خواهد ساخت بلکه نشان دهنده این است که در صورت تحت فشار قرار گرفتن ، دروغ بودن وجود بمب اتمی را افشا خواهد کرد .

در صورت افشای این دروغ طومار ابرقدرتی امریکا ، روسیه ، چین و اروپا در هم خواهد پیچید. و این کشورها ابرویشان خواهد رفت. و علاوه بر ان تجزیه خواهند شد و حتی درگیر جنگهای داخلی خواهند شد.

برای همین است که اقای پوتین در روسیه رفتار خوبی با رییس مجلس اقای قالیباف نداشت .

روسیه تا زمانی می تواند ژست یک ابرقدرت را به خود بگیرد که امریکا به عنوان ابرقدرت اتمی باقی بماند .

روسیه هیچ قدرتی از خود ندارد و تا به حال در هیچ بحران نظامی در جهان نتوانته است نقشی اساسی داشته باشد و در نهایت دچار تحقیر و خفت شده است.

روسیه کاملا به امریکا وابسته است . از نظر تامین غذا ، صنایع و حتی تامین اسلحه.

دلیل اینکه تفسیرهای کارشناسان سیاسی مبهم می باشد و پیش بینی های انها رخ نمی دهد این است که انها در نهایت ساده دلی باور کرده اند که سلاح اتمی واقعا وجود دارد.

تحلیلی که سنگ بنایش باور غلط باشد هیچگاه منطبق بر واقعیات و رخدادها نخواهد بود و مفسرین سیاسی همواره مبهم و مه الود صحبت می کنند تا راه فراری برای گریز از صحبتهایشان داشته باشند و با کلمات بازی کنند.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان