تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
کریمی اصفهانی در گفتگو با رویداد‌۲۴:

نگاه روحانی همچنان به خارج از کشور است/ احمدی نژاد و روحانی عامل تفرقه میان اصولگرایان بودند

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار می‌گوید: احمدی نژاد و روحانی عامل تفرقه میان اصولگرایان بودند و همین مسئله باعث شده میزان مشارکت در انتخابات کم بشود.

احمد کریمی اصفهانی

رویداد۲۴ زینب غبیشاوی: اگرچه چندماه بیشتر تا انتخابات نمانده اما همچنان شرایط انتخاباتی کشور مبهم است. گفته می‌شود بخش عمده اصولگرایان در انتظار اعلام آمادگی ابراهیم رییسی هستند تا تکلیفشان درباره انتخابات ۱۴۰۰ مشخص شود، با این حال سوی دیگر ماجرا این است که اقبال مردم نسبت به اصولگرایان و حتی اصلاح طلبان چگونه است. فضای انتخاباتی سرد باعث شده تصور عمومی بر این باشد که با مشارکت پایینی روبرو باشیم، در عین حال فعالان سیاسی دیگری هم هستند که معتقدند هر چه به انتخابات نزدیک شویم، فضا تغییر خواهد کرد بنابراین نباید گول شرایط سرد کنونی را بخوریم. احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار یکی از همین سیاستمدران است که می‌گوید: اگر نامزد رئیس جمهوری بتواند با برنامه ورود کند و مردم به او اعتماد کنند، سطح حضور مردم در انتخابات افزایش خواهد یافت. متن گفت‌وگوی رویداد‌۲۴ با کریمی اصفهانی را در ادامه بخوانید.

با افزایش یارانه جیب مردم را خالی کردند

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار می‌گوید: تا کنون با چند دوره ریاست جمهوری با دو دولت که هر یک ۸ سال کشور را اداره می‌کردند روبه رو بودیم. یکی مثل احمدی نژاد شعار مردم را داشت، ولی در عمل با سیاست اقتصادی خود به مردم و اعتقادات مردم خیانت کرد و اختلافات زیادی را در کشور ایجاد کرد. در موضوع سیاست خارجی نیز متاسفانه مسائل به بدترین شکل ممکن در دوران احمدی نژاد پیش می‌رفت. یکی هم مثل روحانی برخی از مسائل دوره قبل را ادامه داد؛ از جمله اینکه با دادن یارانه و افزایش آن، جیب مردم را خالی کردند، در صورتی که می‌توانست به صورت دیگری مسئله اشتغال و بیکاری را مداوا کند، اما انجام نداد. مسئله پول ملی را ضایع کرد و به مشکلات مردم بی توجهی کرد و مشکلاتی زیادی ایجاد شد.

وی ادامه داد: تحریم‌ها قطعا تاثیر خود را روی کشور داشت، اما اگر تاثیر تحریم‌ها را ۲۰ درصد بدانیم، در داخل کشور ۸۰ درصد بود به لحاظ نحوه واردات، صادرات، موانعی که برسر اقتصاد ایجاد شد، بیکاری، سوءمدیریت و ... از جمله مواردی بود که در داخل کشور با آن مواجه بودیم.

نگاه روحانی به خارج کشور است

متاسفانه نگاه روحانی به خارج از کشور است و از بیرون از کشور انتظار معجزه دارد. از کسانی که ۴۰ سال با کشور ما دشمنی داشته و دارند انتظار حل مسائل را داشت. در برجام امتیاز‌های زیادی دادیم و چیزی در قبال آن دریافت نکردیم و همین مسئله باعث جسور شدن دشمن شد.


بیشتر بخوانید: کریمی اصفهانی: به وابستگی احمدی نژاد مشکوکم/ هیچ‌گاه رئیس جمهور ایده‌آل نداشتیم


بزرگترین اشتباه روحانی این بود که به دشمن حسن نیت داشت و طبیعتا نتیجه گذاشتن همه تخم‌مرغ‌ها در یک سبد همین می‌شود. سیاست آمریکا با تغییر روسای جمهور تغییر نمی‌کند. حتی رهبری در آخرین دیداری که با دولت داشتند گفتند در سال آخر به گونه‌ای عمل کنید که خاطره خوبی برای مردم به جای بگذارید.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه عملکرد دولت‌های احمدی نژاد و روحانی تاثیر بدی را روی مردم و حضور آن‌ها در انتخابات گذاشته است، تصریح کرد: خدارا شاکریم که مردم همواره نقش خود را ایفا می‌کنند و حضور دارند، ولی باید بدانیم که رئیس جمهوری که قرار است روی کار بیاید حتما باید رئیس جمهوری باشد که بتواند با برنامه ورود کند و مردم به او اعتماد کنند و سطح حضور مردم در انتخابات را افزایش دهد.

احمدی نژاد و روحانی عامل تفرقه میان اصولگرایان بودند

این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی از افراد باعث ایجاد اختلاف در میان اصولگرایان شدند، تصریح کرد: بزرگترین اختلاف و تفرقه در میان اصولگرایان در زمان احمدی نژاد ایجاد شد، ایضا در دوران روحانی. اکنون نه اصولگرایان و نه اصلاح طلبان وضعیت خوبی برای انتخابات ندارند و باید بدانند که برای بهبود شرایط تعامل خود را افزایش دهند. هر دو طرف باید از سهم‌خواهی عبور کنند تا بتوانند به وحدت دست پیدا کنند و هر دو جناح اگر علاقمند به نظام و رهبری هستند باید کمترین اشکال را ایجاد کنند تا به وحدت برسند و مردم را هم پای صندوق‌های رای بیاورند.

وی ادامه داد: وحدت نسبی است و یکپارچگی کامل حرف درستی نیست و هیچ گاه هم ایجاد نمی‌شود. اما وحدت حداکثری و حضور حداکثری ان‎شاءالله ایجاد می‌شود و می‌توانیم از این حیث کار را پیش ببریم. شخصا به وحدت حداکثری خوشبین هستم. کسانی که خواهان مشارکت حداقلی هستند تا در پی آن نام گزینه مورد نظرخودشان از صندوق خارج شود نه به ولایت و نه به نظام معتقد نیستند. پیروزی جناح رقیب بهتر از آن است که حضور حداقلی داشته باشیم، زیرا حضور حداکثری اعتبار نظام را بالا می‌برد. کسانی که به دنبال این موضوع هستند، حتما در زمین دشمن توپ می‌زنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان