تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

دستیار ظریف: هیچ پیامی برای خروج نیرو‌های خود از سوریه دریافت نکردیم

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان گفت که حضور ایران در سوریه بنا به درخواست رسمی دولت این کشور است و هیچ پیامی برای خروج نیرو‌های خود از این کشور دریافت نکرده‌ایم.

دستیار ظریف: هیچ پیامی برای خروج نیرو‌های خود از سوریه دریافت نکردیم

رویداد۲۴ «علی‌اصغر خاجی» امروز (یکشنبه) در گفتگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه درباره خروج نیرو‌های ایران از سوریه افزود: تهران هیچ پیامی برای خروج نیرو‌های خود از سوریه دریافت نکرده است و ما به درخواست دولت سوریه در آنجا حاضر هستیم و این حضور تا زمانی که مردم و دولت سوریه تمایل داشته باشند، ادامه خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایران با بیان اینکه کسانی باید سوریه را ترک کنند که به طور غیرقانونی آمده و سرزمین‌های این کشور را اشغال کرده‌اند، تاکید کرد: مناطق سوریه باید تحت حاکمیت ملی و دولت سوریه که امنیت را در آنجا نهادینه می‌کند، باشد.

وی درباره حملات مکرر رژیم صهیونیستی به مناطق محل استقرار نیرو‌های ایران و حزب الله در سوریه اظهار داشت: ماهیت رژیم صهیونیستی از ابتدای تاسیس در منطقه به طور طبیعی خصمانه و ظالمانه است و راه و روش آن ضد مردم فلسطین و کشور‌های همسایه بوده است.


بیشتر بخوانید: جزییات بازداشت دیپلمات ایرانی در ترکیه / از زندگی مسعود مولوی مدیر کانال جعبه سیاه چه می‌دانید؟


خاجی افزود: در حالی که دولت سوریه با تروریست‌ها می‌جنگد، رژیم اسرائیل به تروریست‌ها کمک می‌کند.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: هدف از حضور نیرو‌های ایران در سوریه مبارزه با داعش و نهاد‌های تروریستی است، اما اگر رژیم صهیونیستی بخواهد از خطوط قرمز عبور کند، با پاسخ قاطعی روبرو خواهد شد که از اقدامات خود پشیمان می‌شود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سوریه ، وزارت خارجه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان