تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

سازمان تامین اجتماعی/ درمان رایگان افراد بالای ۶۵ سال در کشور

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای تمام شهرستان‌های کشور تصویب شد افراد بالای ۶۵ سال به هر مرکز درمانی مراجعه کنند، رایگان درمان شوند.

سازمان تامین اجتماعی

رویداد۲۴ امیرعباس منوچهری، در نشست مشترک مدیران سازمان تأمین اجتماعی با سازمان نظام پزشکی، اظهار کرد: نسخه الکترونیک طرح بزرگی است و شاید حتی بتوان از طرح تحول سلامت هم آن را مهم‌تر دانست.

وی افزود: طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌ها دو طرح جدا از هم، ولی تکمیل کننده هم هستند که از اول اسفند با توقف تولید دفترچه جدید گام نخست را در پرونده الکترونیک سلامت بر می‌داریم.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: این طرح باعث تحول جدی در نظام سلامت کشور می‌شود.
بیشتر بخوانید: همه چیز درباره جزئیات حذف دفترچه تامین اجتماعی
منوچهری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقدامی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از کد ملی بیمه شده در نظر گرفته‌اید، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های نسخه الکترونیک همین جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی است، یکی از مهم‌ترین نکاتی که توجه داشتیم، بحث ایجاد راهکار‌هایی برای تأیید صحت فرایند درمان بود یعنی فردی که با دفترچه بیمه مراجعه کرده بیمه اصلی شده است و مرکز درمانی هم از صحت آن اطمینان دارد یا خیر. با اینکه دفترچه صادر می‌شد و عکس هم داشت تخلفات زیادی دیده می‌شود، راه‌هایی مانند انجام انگشت نگاری، چهره نگاری برنامه‌ریزی شده است با سازمان ثبت احوال جلسه داشتیم تا به اطلاعات سجلی افراد دسترسی داشته باشیم، به هر حال از ابتدا سختگیری زیادی نمی‌کنیم به همین منظور همه فرایند‌های نظارتی را از روز اول آغاز نمی‌کنیم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان