تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹

تداوم مرگ و میر پرندگان مهاجر/ تلفات به سواحل بندرگز رسید

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل محیط‌ زیست گلستان گفت: از چند روز قبل تلفات پرندگان مهاجر آبزی در سواحل بندرگز آغاز شده است.

مرگ ‌و میر پرندگان مهاجر

رویداد۲۴ محمود شکیبا اظهار کرد: از سه روز گذشته تاکنون لاشه حدود ۱۵۰۰ پرنده مهاجر در سواحل بندرگز در شرق خلیج گرگان جمع‌آوری شده است.

وی بیان کرد: غالب گونه‌های تلف شده از نوع چنگر، فلامینگو و مرغابی هستند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش گلستان بیان کرد: نیروهای محیط زیست و دامپزشکی به‌صورت مستمر در منطقه حضور دارند و لاشه پرندگان را از سطح خلیج و سواحل جمع‌آوری می‌کنند.

شکیبا با تأکید بر پرهیز از نزدیک شدن به سواحل، از مردم خواست ر صورت مشاهده پرندگان بیمار یا تلفات غیرعادی پرندگان، مراتب را از طریق شماره ۱۵۴۰ گزارش کنند.


بیشتر بخوانید: مرگ بیش از ۲۰۰۰ پرنده مهاجر در میانکاله/ شکارچیان آب را سمی کردند؟


زمستان سال گذشته بیش از ۴۳ هزار قطعه پرنده مهاجر آبزی در محدوده تالاب میانکاله و خلیج گرگان در دو استان مازندران و گلستان تلف شدند. این تلفات در ابتدا از بهمن‌ماه در محدوده مازندران آغاز شد و رفته‌رفته به گلستان رسید و تا زمان گرم شدن هوا و مهاجرت پرندگان ادامه داشت.

امسال نیز از اوایل بهمن‌ماه تلفات پرندگان در محدوده تالاب میانکاله و خلیج گرگان در استان مازندران آغاز شد و با گذشت ۳ هفته، به سواحل گلستان رسید.

سازمان دامپزشکی امسال نیز همانند سال گذشته، بیماری بوتولیسم را علت مرگ‌ومیر پرندگان اعلام کرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان