تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹

کدام کشور بیشترین میزان واکسیناسیون کرونا را دارد؟

مغازه‌ها، کتابخانه‌ها و موزه‌ها در اسرائیل باز می‌شوند، اما هنوز استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی لازم است.

رویداد۲۴ اسرائیل از کاهش خطر ابتلا به کرونا در میان واکسینه شدگان خبر داد.

به نقل از رویترز، وزارت بهداشت اسرائیل از کاهش ۹۵.۸ درصدی ابتلا به کرونا در میان افرادی خبر داد که دوز دوم واکسن فایرز را دریافت کرده‌اند.

این واکسن اثربخشی ۹۸ درصدی خود را در مهار تب و مشکلات تنفسی نشان داده و ۹۸.۹ درصد مانع مرگ و بستری شدن بیماران در بیمارستان‌های اسرائیل شده است.

پس از تزریق واکسن کرونای فایزر به ۴۹ درصد از جمعیت اسرائیل برخی از برنامه‌های محدود کننده کرونایی لغو شدند/ عکس: رویترز

کدام کشور بیشترین میزان واکسیناسیون کرونا را دارد؟

داده‌های این تحقیق در میان افرادی که دو هفته قبل از ۲۵ بهمن دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، جمع‌آوری شده است. براساس وب‌سایت وزارت بهداشت اسرائیل حدود ۱.۷ میلیون نفراز افراد واجد شرایط دوز دوم واکسن خود را تا تاریخ ۱۱ بهمن دریافت کرده‌اند.

واکسیناسیون جاه طلبانه اسرائیل آن را به بزرگترین نمونه مطالعاتی واکسن فایزر در دنیای واقعی تبدیل کرده است و "بنیامین نتانیاهو" روز شنبه اعلام کرد که انتظار دارد ۹۵ درصد اسرائیلی‌ها بالای ۵۰ سال در ۲ هفته آینده واکسینه شوند.

گزارش‌های قبلی سازمان‌های بهداشت و سلامت اسرائیل نیز نتایج مثبتی را نشان داده‌اند و باعث شده تا اسرائیل محدودیت‌های کرونایی را پس از هفته‌ها لغو کند. بسیاری از فروشگاه‌ها و مدارس از هفته جاری در اسرائیل باز خواهند شد. مردم می‌توانند به مراکز گردشگری و باغ‌وحش‌ها نیز بروند.

وزارت بهداشت اسرائیل یک پاسپورت سبز را به افراد بهبود یافته از بیماری کرونا یا ایمن شده با واکسن ارائه می‌دهد تا بتوانند با ارائه آن در هتل‌ها ساکن شده یا برای شرکت در رویداد‌های فرهنگی یا ورزشی حاضر شوند. این گذر نامه یک هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن به واکسینه شدگان ارائه می‌شود و تا ۶ ماه پس از تزریق اعتبار دارد.

فروشگاه‌ها و مراکز خرید در اسرائیل برای عموم باز خواهد شد/ عکس: رویترز

کدام کشور بیشترین میزان واکسیناسیون کرونا را دارد؟

بی‌بی‌سی دراین باره نوشت: از روز یکشنبه مغازه‌ها، کتابخانه‌ها و موزه‌ها در اسرائیل باز می‌شوند، اما هنوز استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی لازم است.

وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد: این اولین مرحله بازگشت به زندگی عادی است.

اسرائیل بالاترین میزان واکسیناسیون در جهان به نسبت جمعیت را انجام داده و بیش از ۴۹ درصد از ساکنان آن حداقل یک دوز واکسن را تزریق کرده‌اند.

کنسرت‌ها و رویداد‌های ورزشی هم با ۷۵ درصد ظرفیت از سرگرفته می‌شوند. با این حال سقف جمعیت در این رویداد‌ها در فضای بسته ۳۰۰ نفر و در فضای باز ۵۰۰ نفر خواهد بود.

علیرغم تسهیل محدودیت ها، فرودگاه‌های اسرائیل برای دو هفته دیگر باز نخواهد شد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان