تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

اولویت‌بندی تزریق واکسن کرونا/ از کارکنان بهشت زهرا تا کارگران پسماند

مدیرعامل شرکت شهر سالم گفت: کارکنان بهشت زهرا (س)، نیروهای حوزه پسماند و کارگرانی که به جمع‌آوری زباله‌های عفونی اقدام می‌کنند، رانندگان اتوبوس‌ و مترو و رانندگان تاکسی باید در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند.

 اولویت های واکسیناسیون کرونا

رویداد۲۴ حمید چوبینه درباره واکسیناسیون پرسنل بهشت زهرا(س) گفت: یکی از تقاضاهای اصلی ما این بود که در کنار کادر درمان که در اولویت دریافت واکسن هستند، نیروهای بهشت زهرا نیز در همان سطح از اولویت قرار گیرند. 

وی ادامه داد: براساس اصلاحاتی که سازمان نظام پزشکی ارائه کرد، اولویت‌هایی را با دقت نظر مشخص کردند، اما اگر قسمت‌هایی از قلم افتاده، باید اصلاحات را در آن انجام دهند که یکی از این اولویت‌ها کارکنان سازمان بهشت زهرا هستند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم افزود: در مرحله بعدی کسانی که با پسماندهای عفونی در ارتباط هستند که کارگران سازمان پسماند در سطح تهران و سایر شهرهای کشور را شامل می‌شوند در اولویت قرار گیرند. رانندگان اتوبوس‌، مترو و تاکسی که مواجه زیادی با مردم دارند نیز باید در اولویت دریافت قرار گیرند. 

 چوبینه با تاکید بر اینکه واکسینه کردن گروه‌های در خطر به نوعی به معنای واکسینه کردن سایر جامعه است، گفت: چرا که اگر افراد در معرض خطر بیشتر واکسینه شوند امکان سرایت به سایر جامعه وجود ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که واکسیناسیون پرسنل بهشت زهرا توسط شرکت شهر سالم انجام می‌شود یا وزارت بهداشت؟ گفت: این اقدام توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود و اگر از ما کمک بخواهند حتما همکاری می‌کنیم. ما در بهشت زهرا یک پایگاه بهداشتی و درمانی مستقر داریم و هر زمان که وزارت بهداشت و درمان بخواهد کار را به ما بسپارد و یا کارشناس‌های خود را بفرستد؛ در بهشت زهرا امکان انجام فراهم است.


بیشتر بخوانید: یک دوز واکسن برای بهبودیافتگان از ویروس کرونا/ آنتی بادی‌ها تا چه مدت زمانی در بدن باقی می‌مانند؟


مدیرعامل شرکت شهر سالم افزود: پس از اطلاع‌رسانی‌ها وزارت بهداشت نسبت به این کار توجه بیشتری نشان داد و اعلام کردند که کارکنان بهشت زهرا در اولویت است. دکتر رئیسی در صحبت‌های هفته گذشته خود اعلام کرد که بهشت زهرا در لیست اولویت‌های دریافت واکسن قرار دارد.

 چوبینه در پاسخ به این سوال که آیا نیازی به مصوبه شورای شهر برای انجام واکسیناسیون وجود دارد؟ گفت: تابع سیاست‌های کلی کشور هستیم. اگر ضرورتی اعلام شود و مجوزهای قانونی برای ما صادر شود این امکان را داریم که نسبت به آن اقدام کنیم و در کنار سایر نهادهای کشور برای واردات کمک کنیم. 

وی در پاسخ به این سوال که به جز بهشت زهرا کدام گروه‌ها در اولویت واکسیناسیون قرار گرفتند؟ گفت: مطلب جدیدی در این باره نشنیده‌ام، اما خواسته ما این است که نیروهای حوزه پسماند و کارگرانی که به جمع‌آوری زباله‌های عفونی اقدام می‌کنند، رانندگان اتوبوس‌ و مترو و رانندگان تاکسی نیز در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در پایان با بیان اینکه شاهد افزایش آمار بیماران کرونایی در روزهای اخیر هستیم درخواست کرد: باید هوشیار باشیم و با رعایت پروتکل‌ها از رفتارهایی که خطر بیماری را بیشتر می‌کند پرهیز کنیم.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان