تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

واکنش یک کارشناس رسانه به قهر شهاب حسینی از اینستاگرام

آرش محبی کارشناس رسانه در تحلیل قهر شهاب حسینی از اینستاگرام نوشته دلیل موضوع را باید در این جستجو کرد که درک درستی از رسانه وجود نداشته است.

قهر شهاب حسینی از اینستاگرام

رویداد۲۴ آرش محبی کارشناس رسانه در واکنش به قهر شهاب حسینی از اینستاگرام مطلب کوتاهی نوشته که در آن معتقد است این بازیگر سینما و شماوران رسانه‌‌ای او، درک درستی از پدیده رسانه ندارند.

در مطلب آرش محبی آمده است: مشاور رسانه‌ای یا فردی که در این قامت به شهاب حسینی پیشنهاد داده (یا اصلا خودش این تصمیم را گرفته) که پس از علنی شدن واکسن زدن در آمریکا و واکنش کاربران صفحه اینستاگرامت را ببند در واقع درک درستی از چند تا چیز نداشته است:

۱. برند شهاب حسینی و روند و عوامل موثر بر شکل‌گیری این برند

۲. نقش ارتباطات در شکل‌گیری برند‌های شخصی_حرفه‌ای

۳. جنس متفاوت ارتباطات شبکه‌های اجتماعی و طبیعی بودن واکنش‌هایی از این دست که شهاب حسینی را ناراحت کرده است

۴. در نهایت سردرگمی درباره مدیریت برند شهاب حسینی در شبکه‌های اجتماعی و اصرار غلط به صاحب برند بودن به جای میزبانی. این یعنی شهاب حسینی و احتمالا مشاورانش درک نکردن در فضای ارتباطات تعاملی دست‌کم بخشی از مالکیت برند به لحاظ معنوی و ذهنی در اختیار کاربران است.


بیشتر بخوانید: حواشی قهر شهاب حسینی از اینستاگرام / انگار ما واکسن زدیم به شما خبر ندادیم!


به گزارش رویداد‌۲۴ چندی پیش فیلم شهاب حسینی در آمریکا برای تزریق واکسن کرونا به طور گسترده‌ای در فضای مجازی منتشر شد و به شدت از او انتقاد شد، منتقدان و کاربران در فضای مجازی از رفتار متناقض سلبریتی‌ها عصبانی شده و می‌گفتند شهاب حسینی در ایران به یک شیوه رفتار می‌کند و در موقعیت‌های مهم موضع‌گیری‌های حاکمیتی اتخاذ می‌کند و از سوی دیگر، در آمریکا اقدام به تزریق واکسن کرونا می‌کند.

منتقدان همچنین می‌گفتند که آن‌ها با پول‌های بادآورده و دستمزد‌های نجومی که بخش عمده آن از شرکت‌های ارزش افزوده یا توسط سرمایه‌گذارانی همچون محمد امامی تامین شده، سفر آمریکا می‌روند و با خیال راحت واکسنشان را می‌زنند و بعد در ایران مقابل دوربین قرار می‌گیرند و از زمین و زمان انتقاد می‌کنند و گلایه دارند که چرا وضع مملکت اینگونه است!

پس از چند روز از انتشار این فیلم و تصاویر و اوج گرفتن واکنش‌ها در فضای مجازی از شهاب حسینی، وی با انتشار یک استوری در اینستاگرام به این موضوع واکنش نشان داد و پس از آن نیز توضیحاتی را در این باره منتشر کرد. شهاب حسینی در اولین واکنش به انتشار فیلم تزریق واکسن کرونا در آمریکا، در یک استوری دراینستاگرام به انتشار یک شعر اکتفا کرد و نوشت: «دلا خو کن به تنهایی که از تنها بلا خیزد/ سعادت آن کسی یابد که از تنها بپرهیزد»

پس از آن نیز توضیحاتی را درباره این فیلم منتشر کرد و گفت که به اصرار دوستش واکسن زده است. توضیحاتی که بار دیگر باعث شد موجی از انتقادات روانه این سلبریتی سینمای ایران شود.

شهاب حسینی درباره فیلم تزریق واکسن کرونا در آمریکا اینطور توضیح داد: «هیچ نیت قبلی و برنامه‌ریزی مشخصی برای زدن واکسن نبود و نداشتم و به اصرار یکی از دوستان در صف واکسن مازاد ایستادیم.»

شهاب حسینی در واکنش به انتقادات، با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش از فضای مجازی خداحافظی کرد و خطاب به افرادی که آن‌ها را «نارفیقان محترم» خواند گفت: «می‌بخشید اگر الگویی نبودیم که مقبول نظر افتد، چون اصلا الگو نبودیم. ‎از آنجایی که بنده متعلق به نسل فضای مجازی نیستم، ترجیح می‌دهم ادامه زندگی را همچون پیش، در فضای حقیقی تجربه کنم؛ لذا از اینستاگرام، رفع زحمت می‌کنم و دنبال کنندگان مجاز را با دنیای خود تنها می‌گذارم.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شهاب حسینی ، آرش محبی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان