تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
محمدجواد حق شناس:

بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران غیر فرهنگی‌ترین بودجه ۱۰ سال گذشته است

محمدجواد حق شناس رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران گفته بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران غیر فرهنگی‌ترین بودجه‌ ده سال گذشته است.

محمد جواد حق شناس

رویداد۲۴ محمدجواد حق شناس در جریان دویست و هفتاد و هفتمین جلسه شورا گفت: همانگونه که در جلسات عدیده تلفیق و بررسی حوزه درآمدی و بررسی تبصره‌ها گفته شده، متاسفانه بودجه امسال به شدت با استاندارهای بودجه نویسی فاصله جدی دارد و رعایت نشده است.

وی ادامه داد: ما شاهد افزایش سقف بودجه به چهل و هشت هزار و هشتصد و هشتاد میلیار تومان بودیم. این عدد افزایش چهل درصدی افزایش بودجه نسبت به سال ۹۹ است در حالیکه در ماه اسفند هستیم و بودجه سال ۹۹ کمتر از ۷۰درصد محقق شده است و این رقم چهل درصد افزایش عملا یک بودجه غیر واقعی و یک خودفریبی است و ما یک رویکرد نادرست و غیر متعارف رو در بودجه می پذیریم.


بیشتر بخوانید: شهردار تهران اجازه دسترسی به قراردادها را به شورای شهر نمی‌دهد/ هلدینگ یاس هزاران میلیارد اموال شهرداری را تضییع کرده است


رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی اضافه كرد: افزایش نامتعارف سهم درآمدهای ناپایدار و تطهیر شهر فروشی در قالب نام‌های عوارض و مازاد تراکم و عوارض طرحهای توسعه شهري، به منزله فروش سرمایه های شهر است.

حق شناس گفت: در حوزه مصارف کاهش شدید حوزه ماموریتی، فرهنگی و اجتماعی از ۸۲درصد در سال ۹۶به 6.8درصد که متاسفانه دو نیم درصد آن حقوق است به 4.3 دهم درصد و با توجه به اینکه عملکرد بودجه فرهنگی ۱۸ درصد بوده عملا یکی از غیر فرهنگی ترین بودجه های ده سال گذشته را امسال تصویب می‌کنیم، در سالی که ادعا می‌شود یک بودجه فرهنگی بسته می شود عملا یک رویکرد نادرست و یک پشت کردن به حوزه فرهنگ است. خواهشی که دارم این است به نگرانی های کمیسیون فرهنگی اجتماعی توجه کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان