تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵

دستگیری مظنون افغانی-آمریکایی انفجار نیویورک (تصویر)

بر اساس اعلام مقامات محلی در آمریکا یک مظنون افغانی-آمریکایی انفجار روز شنبه نیویورک که تحت تعقیب پلیس فدرال این کشور قرار داشت، بازداشت شده است.
 رویداد۲۴- بر اساس اعلام مقامات محلی در آمریکا یک مظنون افغانی-آمریکایی انفجار روز شنبه نیویورک که تحت تعقیب پلیس فدرال این کشور قرار داشت، بازداشت شده است.

شاهدان عینی در لیندن نیوجرسی به رسانه ها گفتند که شاهد تیراندازی میان این مظنون با نام  احمد خان رحمی و  مأموران پلیس و در نهایت بازداشت او بوده اند. تصاویری هم از صحنه مجروح شدن و بازداشت او در شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر شده است.

رحمی برای زخم ناشی از اصابت گلوله تحت عمل جراحی قرار گرفت. همزمان دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه‌ آمریکا فورا این خبر را مهر تاییدی بر سیاست تند خود در مورد مهاجرت دانست.
 
  مظنون افغانی-آمریکایی

درک ارمستد، شهردار لیندن گفت که مظنون درحالی که در ورودی یک مشروب فروشی در نیوجرسی خوابیده بود پیدا شد.

زمانی که یک مامور پلیس برای بررسی نزدیک او شد و او را بیدار کرد، مظنون به سوی او تیراندازی کرد. دو مامور زخمی شدند اما وی دستگیر شد. او بعدا به طور رسمی در پنج فقره از جمله تلاش برای قتل ماموران پلیس متهم شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده دادستانی فدرال هنوز مشغول تعیین اتهامات در ارتباط با بمبگذاری نیویورک است.

پلیس فدرال گفته بود که این مظنون، ۲۸ ساله بوده و در سال ۱۹۸۸ در افغانستان متولد شده است. در انفجار شنبه ۱۷ سپتامبر در منهتن نیویورک ۲۹ نفر زخمی شدند. این انفجار در محله "چلسی" این شهر رخ داد.

اندرو کومو، فرماندار نیویورک گفته بود که انفجار شنبه شب در نیویورک اقدامی "تروریستی" بوده، اما هنوز شواهدی مبنی بر ارتباط آن با شبکه‌های تروریسم بین‌المللی پیدا نشده است.

به گزارش بی.بی.سی، این انفجار تنها ساعتی پس از آن روی داد که در نیوجرسی (ایالت همسایه نیویورک) هم یک انفجار در نزدیکی محل برگزاری یک مسابقه دو خیریه، به تعطیل شدن این رویداد انجامید. در جریان آن انفجار به کسی آسیب نرسید. پیش از آن در مینه سوتا هم هشت نفر در یک مرکز خرید به ضرب چاقو زخمی شدند.

اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا، گفت شواهدی دارد که رحمی را به بمب های دست ساز در نیویورک و نیوجرسی پیوند می زند اما نشانه ای از وجود یک سلول تروریستی در ناحیه وجود ندارد.

ترامپ روز دوشنبه در تجمعی در فلوریدا به تمسخر گفت: حالا بهترین دوا و درمان در اختیار او (احمد خان رحمی) گذاشته خواهد شد. بعضی از بهترین پزشکان جهان از او مراقبت خواهند کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات درخواست خود برای "بررسی سخت" سابقه مهاجران خطرناک بالقوه و ارزیابی میزان پایبندی آنها به ارزش های آمریکایی را تکرار کرد.

ترامپ همچنین به این خبر که وزارت امنیت ملی اشتباها به حداقل ۸۵۸ نفر از اهالی کشورهای "مایه نگرانی با میزان بالای کلاهبرداری مهاجرتی" شهروندی اعطا کرده اشاره کرد.

او اخطار داد که هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات با دنبال کردن سیاست "درهای باز" باعث حوادث بیشتری از نوع حملات اخیر مینه سوتا و نیویورک خواهد شد.

کلینتون اما در مقابل او را به توان بخشیدن به تروریست ها متهم کرده و قول داد که میان ماموران پلیس و جامعه مسلمانان آمریکا اعتماد ایجاد کند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در نیویورک گفت که مقام ها فکر نمی کنند ارتباطی میان حملات نیویورک و نیوجرسی با حمله در مینه سوتا که ۹ نفر در آن مجروح شدند وجود داشته باشد.

آن حمله ظاهرا توسط یک سومالیایی تبار که ۲۲ سال دارد انجام شد. اوباما تاکید کرد که آمریکا دست از حمله به گروه تروریستی داعش برنخواهد داشت.

او گفت:ما به هدایت ائتلاف جهانی و نبرد برای نابودی داعش که خیلی ها را از طریق اینترنت به انجام حملات تحریک می کند ادامه خواهیم داد

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان