تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
سخنگوی شورای شهر تهران:

اشکالات طرح کاهش ارتفاع ساختمان‌ها خیابان ولیعصر

سخنگوی شورای شهر تهران طی نامه‌ای، به شهردار تهران اشکالات و ابهامات طرح ساماندهی خیابان ولیعصر را متذکر شد.

اشکالات طرح کاهش ارتفاع ساختمان‌ها خیابان ولیعصر

رویداد۲۴ «علی اعطا» امروز یکشنبه طی سومین نامه درباره ایرادات طرح ساماندهی خیابان ولیعصر خطاب به پیروز حناچی شهردار تهران نوشت: بررسی طرح ساماندهی محور ولیعصر فردا در صحن کمیسیون ماده ۵ در حالی است که اشکالات متعددی به طرح وارد شده و کارگروه فنی به جمع‌بندی درخصوص نرسیده است.

وی در این نامه ۶ اشکال و ایراد را مطرح کرده و به ارائه سه پیشنهاد برای اصلاح طرح ساماندهی محور ولیعصر پرداخته است.

اعطا گفت: در طرح فعلی ۷۰ درصد، ساخت و ساز‌های خیابان ولیعصر تقاطع انقلاب تا میدان تجریش دارای ۶ طبقه و ارتفاع خواهد بود در حالیکه متوسط ارتفاع چنار‌های ولیعصر ۱۵ متر است.


بیشتر بخوانید: ساخت و ساز غیرمجاز بنیاد مستضعفان در شمال تهران


وی همچنین اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد از ساخت و ساز‌های خیابان ولیعصر مطابق با این طرح دارای سطح اشغال ۸۰ تا ۱۰۰ درصد خواهد بود که موجب از دست دادن فضای باز و تراکم بسیار بالای توده گذاری در حاشیه خیابان می‌شود.

اعطا همچنین حداکثر تراکم مجاز در این محدوده را برابر ۳۶۰ درصد دانست و گفت: ۱۷ درصد از قطعات دارای تراکم مجاز ساختمانی بالاتر از این مقدار هستند و با تراکم ۶۰۰ درصد مواجه ایم.

سخنگوی شورا گفت: در طرح پیشنهادی گودبرداری با عمق ۱۰ متر مجاز شمرده شده در حالی که عمر حداکثر ریشه درختان چنار خیابان چهار متر است.

به گفته وی تعداد قابل توجهی از املاک حاشیه خیابان ولیعصر فاقد امکان تامین پارکینگ هستند و بارگذاری پیشنهادی در این طرح مشابه با سایر قطعات خیابان‌ها است.

وی همچنین تاکید کرد: در بسیاری از نقاط طرح موجود با بی نظمی و آشفتگی در خط آسمان مواجه هستیم.

وی با ارائه پیشنهاداتی خواستار کاهش حداکثر تعداد طبقات ساختمانی مجاز در تمام طول محور ولیعصر طبقه ۴ طبقه با ارتفاع حداکثر ۱۷ متر، کاهش عمق مجاز گودبرداری از ۱۰ به ۴ متر و رعایت حداکثر سطح اشغال مجاز حداکثر ۶۰ درصد در تمامی پارسل‌ها شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان