تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

پاپ فرانسیس: آیت‌الله سیستانی گفت ۱۰ سال است با افراد سیاسی دیدار نمی‌کند

رهبر کاتولیک‌های جهان در پایان سفر خود به عراق در پیامی به رئیس جمهور این کشور برای عراق آرزوی صلح و وحدت کرد.

پاپ فرانسیس: آیت‌الله سیستانی گفت ۱۰ سال است با افراد سیاسی دیدار نمی‌کند

رویداد۲۴ به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دفتر ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان از داخل هواپیمایی که او را از عراق به رم منتقل کرد، پیامی را برای برهم صالح، رئیس جمهوری عراق فرستاده است.

در این پیام خطاب به رئیس جمهوری عراق آمده است؛ در پایان سفرم به عراق بار دیگر از جنابعالی و ملت عزیز عراق به دلیل استقبال گرم و میزبانی‌تان تشکر و قدردانی می‌کنم.

در ادامه پیام پاپ همچنین آمده است: آرزو می‌کنم که صلح، وحدت و شکوفایی کشور شما را در بر بگیرد و از نعمت‌های پروردگار برخوردار شوید.

برهم صالح نیز روز دوشنبه در پی بدرقه رهبر کاتولیک‌های جهان، در توئیتی نوشت که سفر پاپ در قلب‌های مردم عراق جاودان می‌ماند.


بیشتر بخوانید: بررسی سفر تاریخی پاپ به عراق؛ زمان مذاکره ایران و آمریکا است؟


پاپ همچنین در توصیف دیدارش با آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان گفت: سیستانی به من گفت که حدود ۱۰ سال است که دیگر با کسانی که اهداف سیاسی و یا فرهنگی دارند دیدار نمی‌کند و تنها پذیرای کسانی می‌شود که اهداف دینی دارند.

وی تأکید کرد: ایشان بسیار به من احترام گذاشتند و این باعث مسرت من است، او برای خوش‌آمد گویی به کسی از جایش بلند نمی‌شود، اما برای استقبال از من دو بار این کار را انجام داد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
11
درود برحضرت آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان جهان, جمع دیانت وسیاست به قول طلبه ها جمع بین الاضداد است , دیانت واقعی در دین مبین اسلام یعنی: تقوا, راستی , صداقت , یک رنگی وبه طور خلاصه متخلق بودن به تمامی فضائل اخلاقی وانسانی, درصورتی که سیاست یعنی: دورویی, ریاکاری, نیرنگ بازی, دروغگویی و دودوزه بازی و... , هشتاد سال پیش سید حسن مدرس عبارت معروف :" سیاست ما عین دیانت ما ودیانت ما عین سیاست ما ست " را گفته , حرف این آقا نعوذبالله آیه قرآن ووحی منزل نیست , مدرس هم در گفتار وکردار معصوم نبوده , طبق اعتقادات مذهب تشیع , چهارده وجود پاک و بزرگوار معصوم هستند که به اذن پرورگار بری از خطا واشتباه بوده وبقیه انسانها از جمله مدرس ممکن الخطا هستند
نظرات شما
پیشخوان