تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

شناخت انواع درب ضد سرقت و ساختار آنها

امروزه اکثر عموم از درب‌ ضد سرقت در ساختمان خود استفاده می‌کنند. همان‌طور که از نام آن پیدا است این نوع درب بسیار با کیفیت و در برابر سارقین و هر گونه تخریب و برش مقاوم است.

 انواع درب ضد سرقت

رویداد۲۴ همان‌طور که می‌دانید قفل اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش هر درب است. درب‌های ضد سرقت دارای قفل‌های مختلف و متنوعی هستند که هر کدام از این قفل‌ها به یک میزان خاص امنیت دارد. بخش مهم دیگری که در درب ضد سرقت تاثیر به سزایی دارد، لولای آن است. از آنجا که سارقین می‌توانند با اهرم نمودن لولای درب آن را تخریب کنند و به راحتی به داخل ساختمان نفوذ کنند، تولید کنندگان درب ضد سرقت آن را طوری طراحی کرده‌اند که لولای درب ضد سرقت از قسمت خارجی کاملا پنهان است و غیر قابل رویت است که همین امر باعث شده سارقین موفق به اهرم نمودن آن نشوند.

یکی دیگر از تفاوت‌های موثر درب ضد سرقت با درب معمولی و نرمال این است که درب ضد سرقت تشکیل شده از چند لایه است که عمدتا لایه میانی آن ساخته شده از جنس فولاد است، همچنین اگر در داخل درب فضای خالی باشد آن فضا را با پشم سنگ پر می‌کنند. لازم به ذکر است که متاسفانه مرجع خاصی برای آشنایی و آگاهی عموم از درب ضد سرقت اصل وجود ندارد که همین امر سبب شده برخی کارخانه‌ها و شرکت‌ها از این مسئله سو استفاده کنند و درب کاملا معمولی و نرمال که از نظر شیوه تولید و کیفیت و مقاومت هیچ شباهتی به درب ضد سرقت اصل ندارد را به قیمت درب ضد سرقت و هزینه بالا به فروش می‌رسانند.

معرفی درب ضد حریق یا به عبارتی درب آکوستیک

در واقع یکی از نکات مهمی که حین خرید درب ضد سرقت باید به آن توجه داشته باشیم این است که درب ضد سرقتی که مورد نظر ما است باید با مکانی که قرار خواهد گرفت از نظر مقاومت و کیفیت متناسب باشد. به عنوان مثال برای مکان مرطوب یا کارخانه و شرکت صنعتی باید درب ضد اسید و درب ضد رطوبت استفاده نمود. مخصوصا در برخی مکان‌های خارج از شهر یا حومه شهر مانند کارگاه یا کارخانجات که خالی از جمعیت است و فرصت برای سارقین فراهم است حتما باید از دربی استفاده کرد که دارای کیفیت بالا و مقاومت کافی باشد.

از این رو تولید کنندگان درب ضد سرقت با تزریق موارد خاصی به درب مثل ضد اسید، ضد تخریب، ضد مته، ضد رطوبت و ضد برش آن را تقویت و بسیار مقاوم‌تر می‌کنند که در این صورت حتی اگر سارقین لایه سطحی درب را از بین ببرند، تخریب لایه میانی برای آنها تقریبا غیر ممکن می‌شود. پس حتما باید به تناسب درب ضد سرقت با مکان قرار گیری آن توجه داشته باشید.

دسته بندی درب ضد سرقت

درب ضد سرقت به سه دسته تقسیم بندی می‌شود:

  1. درب ضد سرقت چینی
  2. درب ضد سرقت ترک
  3. درب ضد سرقت ایرانی

تفاوت درب‌های ضد سرقت با یک دیگر

از آنجا که درب ضد سرقت ساخت ایران از نظر شیوه تولید و ظاهر کاملا شبیه درب ضد سرقت ترک است آنها را در یک دسته قرار می‌دهیم و درب ضد سرقت ترک را با درب ضد سرقت چینی مقایسه می‌کنیم.

سطح درب ضد سرقت چینی پوشیده شده از فلز استیل با رنگ کوره‌ای است در صورتی که سطح درب ضد سرقت ترک به دو دسته تقسیم می‌شود، ام دی اف با روکش پی وی سی و یا ام دی اف با روکش طبیعی. لولای درب ضد سرقت چینی از هر دو طرف کاملا پوشیده هستند در صورتی که لولای درب ضد سرقت ترک از خارج کاملا پنهان ولیکن از داخل قابل دیدن هستند.

برچسب ها: سرقت ، حریق
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان