تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
در گفتگو با رویداد‌۲۴ مطرح شد؛

روز‌های ابتدایی فروردین بارش قابل توجه نداریم/ جزئیات آب و هوایی در تعطیلات نوروز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوا در سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران طی دو روز آینده خبر داد.

آخر هفته بارانی در کشور/ روز‌های ابتدایی فروردین بارش قابل توجه نداریم

رویداد۲۴  دکتر صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوا در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با رویداد‌۲۴ درباره وضعیت بارشی کشور در آخرین روز‌های سال ۹۹ گفت: آنطور که نقشه‌ها نشان می‌دهند، سامانه بارشی در راه است که روز‌های پنجشنبه و جمعه کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این سامانه بارش‌های خوبی را به صورت برف و باران در کشور رقم می‌زند.

وی ادامه می‌دهد: نوار شمالی و نیمه غربی کشور روز‌های آخر هفته شاهد بارش برف و باران خواهند بود. روز شنبه نیز در نوار ساحلی دریای خزر و شمال شرقی کشور این بارش‌ها به صورت بارش برف ادامه می‌یابد.


بیشتر بخوانید:اسامی شهر‌های ممنوعه برای سفر در تعطیلات پایان هفته


رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوا در سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان می‌کند: روز‌های ابتدایی قرن جدید و حداقل تا ۵ روز ابتدای فروردین بارش قابل توجهی را در کشور پیش‌بینی نمی‌کنیم. بارش‌ها در این مدت قابل توجه نیستند و ممکن است بارش‌های پراکنده‌ای در کشور رخ دهد، اما عمدتا بارش‌های مناسبی نیستند.

به گزارش رویداد‌۲۴ نوروز ۹۸ شاهد بارش‌های سیل‌آسا در اقصی نقاط کشور بودیم. موضوعی که باعث وقوع سیل در استان‌های گلستان، فارس، خوزستان،‌لرستان و کردستان شد. این موضوع باعث شده که مردم در ابتدای هر سال انتظار  بارش باران همراه با وقوع سیل را داشته باشند. 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان