تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۹

تشدید اعتراضات خیابانی در میانمار +تصاویر

"تام اندروز" گزارشگر ویژه سازمان ملل دیروز در گزارشی به شورای امنیت، ارتش میانمار را متهم به "جنایت علیه بشریت" و کشتار و حبس و شکنجه معترضان کرده است.

تشدید اعتراضات خیابانی در میانمار +تصاویر

رویداد۲۴  معترضان ضدکودتا در میانمار به اعتراضات خیابانی خود ادامه می‌دهند و همزمان با تشدید سرکوب ارتش میانمار، بر شدت و گستردگی اعتراضات خیابانی معترضان نیز افزوده می‌شود.

 معترضان ضدکودتا دیروز (جمعه) در شهر یانگون (پایتخت) با سنگربندی و پرتاب بمب‌های آتش زای دستی (کوکتل مولوتف) به سمت نیرو‌های ارتش میانمار، به اعتراضات خود ادامه دادند.

همزمان دیروز گزارشگر ویژه سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت ملل متحد، ارتش میانمار را متهم به اعمال "جنایت علیه بشریت " دانسته است.

در بیانیه "تام اندروز" گزارشگر ویژه سازمان ملل در این باره آمده است که ارتش میانمار با کشتن، ربودن، اعدام، شکنجه و حبس معترضان، قوانین بین المللی را نقض می‌کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواهان تشکیل ائتلافی جهانی برای متوقف کردن جرایم ارتش میانمار و اعمال تحریم علیه رهبران نظامی میانمار و نهاد‌های وابسته به ارتش میانمار شده است.

آخرین گزارش‌ها حاکی از کشته شدن دستکم ۸۰ معترض میانماری و زخمی شدن صد‌ها معترض است. رقم‌های غیررسمی چندین برابر این است.

برخی منابع از ناپدید شدن ده‌ها فعال معترض طی روز‌های گذشته در میانمار خبر داده اند.

معترضان خواهان آزادی رهبران سیاسی میانمار از جمله "آنگ سان سوچی" از حصرخانگی و تشکیل یک دولت سیاسی و غیرنظامی در میانمار هستند.

ارتش میانمار ماه گذشته و در پی شکست در انتخابات سراسری دست به یک کودتا زد و با حصر خانگی رهبران سیاسی میانمار قدرت را به طور موقت و برای یک دوره ۱ ساله و تا زمان برگزاری یک انتخابات جدید در دست گرفت. ارتش مدعی تقلب دولت خانم سوچی در انتخابات سراسری نوامبر گذشته است.

تصاویر زیر از خبرگزاری رویترز و از اعتراضات دیروز (جمعه) در میانمار است؛ اعتراضاتی که رفته رفته از حالت مسالمت آمیز خارج شده و معترضان با سنگربندی و استفاده از بمب‌های دست ساز در حال زدوخورد با نیرو‌های ارتش میانمار هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان