تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

قطار ملی مترو در آستانه تولید انبوه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه در تولید قطار ملی مترو ۱۸ شرکت دانش بنیان مشارکت داشتند، گفت: این قطار پس از انجام تست‌های گرم به تولید انبوه خواهد رسید.

قطار ملی مترو در آستانه تولید انبوه

رویداد۲۴  سورنا ستاری در حاشیه مراسم رونمایی از قطار ملی مترو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۸ ماه گذشته قرارداد این پروژه با شهرداری تهران منعقد شده بود.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه به گونه‌ای است که در حال حاضر ۱۸ شرکت دانش بنیان و ۴ مجموعه بزرگ جهاد دانشگاهی، مپنا، ایریکو و شرکت واگن سازی مشارکت دارند.

ستاری با اشاره به جزئیات طراحی و ساخت قطار ملی مترو ادامه داد: همه اجزای این قطار اعم از بدنه، تزئینات داخلی تغییر یافته است، ولی موضوع اصلی در این زمینه داخلی سازی ۸۸ درصدی زیر سیستم‌ها است که توسط شرکت‌های داخلی صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید: هاشمی: ساخت قطار ملی با داخلی سازی ۸۵ درصدی


معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری کاهش هزینه‌ها را از دیگر دستاورد‌های این طرح نام برد و یادآور شد: این قطار پس از انجام تست‌های گرم به تولید انبوه خواهد رسید.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
omid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
0
تا آنجاکه ما میدانیم در سایر کشورها اقتصاد دانش بنیان یعنی مثلا شرکت سونی اریکسون میاد با دوتا دانشگاه صحبت میکنه یا خودش یک دانشگاه و مرکز اموزش تاسیس میکنه بعد بیانه صادر میکنه که هرکسی بتونه فاند یا پذیرش دانشگاه مارو بگیره در همین کمپانی سونی اریکسون مشغول کار میشه این چنین کشوری میتونه ادعا کنه که اقتصاد دانش بنیان داره . نه اینکه در ایران شما با کنکور وارد دانشگاه بشید بعد طی فرایندی یک مدرک بگیرید و دنابل کار بگردید بعد اخرش در یک حیطه دیگه مشغول کار شوید این اسمش اقتصاد دانش بنیان نیست . برای اقتصاد دانش بنیان داشتن نیاز به سیاست گذاری است که مقدمه آن همین وزارت علوم می باشد . صنعت باید دانشگاه ایجاد کنه چون شرکت نیاز به متخصص داره نه اینکه دانشگاه شرکت تاسیس کنه ! دانشگاه که نیازی به تولید نداره . متاسفانه در سال ۹۲ در مبحث ثبت اختراعات که این قوانین تصویب شده یا نمایندگان ان زمان هیئت علمی بودند یا با دانشگاه ها رابطه مستقیم داشتند چون از نظر مبانی اسلام خود اختراع یک دارایی است و نه یک فعالیت علمی !
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان