تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

شرط سفر به شهرهای قرمز و نارنجی/ مجوز برای چه کسانی صادر می‌شود؟

استاندار تهران آخرین وضعیت رفت و آمدهای این استان را در ایام عید تشریح کرد.

شرط سفر به شهرهای قرمز و نارنجی

رویداد۲۴  انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران امروز در جمع خبرنگاران گفت: در درجه اول از هموطنان خواهش می‌کنیم که کمتر از فرصت تعطیلات نوروز برای مسافرت استفاده کنند تا زحمات و دستاوردهای همکاران ما برای کنترل بیماری کرونا در سطح کشور دچار مشکل نشود.

محسنی بندپی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد شهرهای قرمز و نارنجی از محدودیت سفر برخوردار شوند و سایر شهرها این محدودیت را نداشته باشند. افراد برای ورود به شهرهای آبی و زرد می‌توانند از مسیرهای دیگر استفاده کنند.

استاندار تهران درباره دستورالعمل رفت و آمد به شهرهای قرمز و نارنجی بیان کرد: دستورالعمل دیگری درباره سفرهای ضروری توسط کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد کرونا به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که براساس آن افراد باید دلایل خود را برای ورود و خروج از شهرها را عنوان کنند تا فرمانداران شهرهای مبدأ نسبت به دلایل ارائه‌شده، برگ خروج افراد را صادر کنند.


بیشتر بخوانید: اسامی شهر‌های قرمز برای نوروز ۱۴۰۰ منتشر شد


وی افزود: البته این موضوع به صورت محدود خواهد بود و مربوط به ایام بعد از تعطیلات است. برای ایام تعطیلات هم دستورالعمل پخته‌ای در دستور کار قرار گرفته است که افراد بتوانند به صورت محدود و به منظورهای خاص به شهرهای قرمز و نارنجی رفت و آمد داشته باشند.

محسنی بندپی تصریح کرد: برای رفت‎‌وآمد به شهرهای قرمز و نارنجی، افراد باید دلایل خود را برای ورود به آن شهرها عنوان کنند تا فرمانداری‎‌ها مجوز تردد را برای آنان صادر کنند. مجوز تردد هم فقط برای موارد پزشکی، قضایی، بازرگانی، اقتصادی و اداری صادر می‎‌شود. این مجوزها به صورت محدود خواهد بود.

او گفت: استان تهران چون زرد است، تلاش می‌کنیم با استفاده از سازمان‌های گردشگری، شهرداری و محل‌هایی که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است، مردم را به ماندن در شهر تشویق کنیم تا کمتر سفر را در دستور کار قرار دهند.

محسنی بندپی اظهار کرد: استان تهران معمولا مقصد مسافران قرار نمی‌گیرد و عموما به صورت گذری برای رفتن به شمال و جنوب کشور از آن تردد می‌کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان