تاریخ انتشار: ۱۹:۴۹ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

امکانات رفاهی در سواحل بوشهر برای مسافران وجود ندارد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت: هیچ گونه امکانات رفاهی در سواحل، پارک‌ها و مدرسه‌ها برای گردشگران برنامه ریزی نشده و این استان آمادگی ارائه خدمات اینچنینی در نوروز ۱۴۰۰ را ندارد.

رویداد۲۴ سکینه سالاری افزود: براساس دستور العمل‌ها و مصوبه‌های ستاد ملی کرونا هدف وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نوروز ۱۴۰۰ برپایی سفر‌های ایمن و مسئولانه است.

وی بیان کرد: برهمین اساس تلاش می‌شود با نظارت‌های مستمر و رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی سلامت جامعه میزبان و مسافران حفظ شود.

سالاری اضافه کرد: براساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی با وسایل نقلیه شخصی ممنوع است و سفر‌ها باید در قالب تور‌هایی که زمان حرکت، خروج و اسکان آن مشخص است انجام شود.

وی تاکید کرد: تلاش شده در قالب سفر‌های ایمن و مسئولانه مسافران وارد و خارج شوند تا با کنترل‌های انجام شده سلامت مسافران و میزبانان به خطر نیفتد.

سالاری ادامه داد: در همین راستا سامانه جامع دفاتر خدماتی مسافراتی و راهنمایان گشت (سادرا) تعریف شده که شهروندان باید در قالب این سامانه ثبت نام و سفر‌ها به طور کامل برنامه ریزی شده برگزار شود.

وی یادآورشد: براین اساس با توجه به ثبت کد ملی و بررسی‌های دقیق سفر‌ها به طور کامل به صورت روزانه نظارت و مورد بازدید مستمر قرار می‌گیرند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در همین راستا با تور‌های گردشگری غیر مجاز برخورد قاطع و نسبت به تعطیلی دائمی تاسیسات گردشگری ارائه دهنده خدمات به این تور‌های غیرمجاز اقدام می‌شود.

سالاری اضافه کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده با اتحادیه دفاتر هتل‌داران و مراکز اقامتی سنتی و خدمات سفر پذیرش مسافر فقط باید در قالب تور باشد.

وی ادامه داد: مردم برای اسکان فقط در اماکن و اقامتگاه‌های دارای مجوز و تحت نظر این اداره کل اقدام کنند، چون پایش این اداره کل در این رابطه مطلوب بوده و تمام پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن رعایت شده است.

سالاری تاکید کرد: براساس مصوبه‌های ستاد ملی کرونا سفر با خودرو‌های شخص به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است و سفر‌ها باید در قالب تور انجام شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نورزگاه‌ها، جشنواره‌های نوروزی و نمایشگاه صنایع دستی همانند هر سال برگزار نمی‌شود، اما موزه‌ها و بازدید از بنا‌های تاریخی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی در خصوص مراکز اقامتی استان بوشهر گفت: با راه اندازی یک هزار و ۴۵۰ تخت در قالب هتل، هتل آپارتمان، بومگردی و خانه مسافر شمار تخت‌های اقامتی استان به پنج هزار و ۱۵۰ تخت می‌رسد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان