تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۰

مناطق غرب مأرب کامل آزاد شد/ انصارالله: هر حمله به یمن را با موشک پاسخ می‌دهیم

«محمد عبداالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در گفتگو با المیادین گفت: مناطق غربی مأرب به طور کامل آزاد شده است.

مناطق غرب مأرب

رویداد۲۴    سخنگوی انصارالله اعلام کرد، هیئت آشتی در مأرب دست به کار بزرگی زده است و شخصیت‌های عالی رتبه به صنعاء می‌آیند.

این مقام انصارالله یمن با طرح این سوال که «این همه جنجال غربی همزمان با پیشروی نیرو‌های ما در مأرب برای چیست؟» تصریح کرد: ضجه ائتلاف سعودی به علت خسارات و تلفات آن در جبهه مأرب است.
بیشتر بخوانید: واکنش رسمی انصارالله به پیشنهاد عربستان برای توقف جنگ
وی افزود: مأرب یکی از پایه‌های جنگ در یمن است. آمریکا به این باور رسیده است که جنگ در یمن برای او یا اسرائیل مفید نیست.

عبدالسلام بیان کرد: بسیاری از یمنی‌ها در طرف دیگر از نقش سعودی ناراضی هستند. بسیاری از شخصیت‌ها که حامی متجاوزان در ابتدا بودند در حال حاضر با آن می‌جنگند.

سرویس اطلاعاتی سعودی داعش و القاعده را مدیریت می‌کند


وی افزود: سرویس اطلاعاتی سعودی داعش و القاعده را مدیریت می‌کند و برای آن‌ها پایگاه‌های در استان «المهره» دایر کرده است. داعش در مأرب و الجوف می‌جنگند.

تا زمانی که محاصره دارد همه گزینه‌های نظامی مطرح است

عبدالسلام بیان کرد: ما آرامکو را هدف قرار می‌دهیم حتی اگر همه دنیا را تغذیه کند. عملیات نظامی تا زمانی که جنگ ادامه پیدا کند ادامه خواهد یافت. هر حمله به یمن را با موشک پاسخ می‌دهیم. ما با حمله مراکز نظامی به حملات دشمن پاسخ می‌دهیم.

وی گفت: تا زمانی که محاصره ادامه داشته باشد همه گزینه‌های نظامی مطرح و مشروع است.

عبدالسلام بیان کرد: رژیم صهیونیستی در این جنگ مشارکت دارد و در اتاق عملیات ائتلاف است. اولین اهتمام رژیم صهیونیستی به جنگ یمن با رسیدن اولین موشک به ینبع بود. ما به خاطر موضعمان در قبال رژیم صهیونیستی تاوان می‌دهیم.

برای بازگشایی فرودگاه و بنادر، به گفتگو نیازی نداریم

وی ضمن تاکید مجدد بر ضرورت پایان محاصره یمن افزود: هیچ کشوری طی ۳۰ سال گذشته آنگونه که یمن محاصره شده، محاصره نشده است. محاصره ائتلاف سعودی دستاوردی برای آن نداشته است. نیرو‌های مسلح یمن دستاورد زیادی داشته است، اما محاصره هیچ دستاوردی نداشته است.

عبدالسلام ضمن با تاکید برضرورت ورود کشتی‌های مواد غذایی به یمن گفت: اجازه نخواهیم داد که ورود کشتی‌های حامل سوخت مورد معامله باشد. ورود کشتی‌های حامل مواد غذایی وظیفه انسانی ائتلاف است. تاکنون نفتی به یمن وارد نشده است. ما برای بازگشایی فرودگاه و بنادر، به گفتگو نیاز نداریم.

وی بار دیگر دعوت به گفتگو در سایه جنگ را رد کرد و با اشاره به نقش انگلیسی‌ها در جنگ یمن بیان کرد: افسر انگلیسی محاصره را از اتاقی که انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها و اماراتی‌ها در آن هستند، اداره می‌کند.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان