تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
گفت‌و‌گوی وزیران خارجه ایران و چین

ظریف: چین دوست دوران سختی‌هاست

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز با وانگ ایی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین که دیروز در راس هیاتی وارد تهران شده است دیدار و گفتگو کرد.

رابطه ایران و چین

رویداد۲۴  دو طرف در این دیدار، در خصوص موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن خوش آمد گوئی به وزیر امور خارجه چین، به پنجاهمین سالگرد بر قراری روابط دیپلماتیک بین ایران و چین اشاره کرد و افزود: البته سابقه روابط دو تمدن بزرگ ایران و چین به قرن‌ها قبل باز می‌گردد و با امضای نقشه راه برنامه همکاری‌های جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین روابط دو کشور بیش از پیش مستحکم‌تر خواهد شد.
بیشتر بخوانید: اولین واکنش روحانی به قرارداد ۲۵ساله/ روابط با چین برای ایران راهبردی و مهم است
دکتر ظریف چین را دوست دوران سختی‌ها دانست و افزود: برهمین اساس ما از مواضع و اقدامات چین در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر لزوم عمل ایالات متحده به کلیه تعهدات برجامی خود اضافه کرد: رفع تحریم‌ها علیه ایران، می‌تواند زمینه اجرای کامل برجام را فراهم آورد.

دکترظریف برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی در پکن در سال ۲۰۲۲ را رویدادی مهم دانست و تلاش‌های سیاسی برای کم اهمیت جلوه دادن این رویداد بین المللی را رد کرد.

وانگ ایی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین نیز در این دیدار فرا رسیدن سال نو و نوروز ۱۴۰۰ را تبریک گفت و با اشاره به بزرگداشت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک فیمابین تصریح کرد: روابط دوکشور در حال حاضر به سطح مشارکت راهبردی رسیده و چین به دنبال ارتقاء همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

وزیر امور خارجه چین تصریح کرد:امضای نقشه راه همکاری‌های راهبردی دو کشور نشان دهنده اراده پکن برای تنظیم روابط در بالاترین سطح ممکن است.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ایران ، چین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Austria
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
0
0
دینداسم ابینم
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
0
1
چین دزد سر گردنه دوران سختی‌هاست. ننگ بر شما وطن فروشان.
نظرات شما
پیشخوان