تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۴

خادم: حیدری همیشه در کنار کشتی است/ انتخابی المپیک در هر وزن بین 2 تا 4 نفر است

رسول خادم در درباره استعفای علیرضا حیدری از سمت نایب رییسی فدراسیون کشتی، اظها‌ر کرد: علیرضا حیدری دوست و قهرمان عزیز کشتی ایران است و همواره در کنار کشتی بوده و خواهد بود. همان طور که خود او نیز اعلام کرده هر زمانی که کشتی ایران به او نیاز داشته باشد آماده کمک است. من لحظه ای او را جدای از کشتی نمی‌بینم. جایگاه او در کشتی نیازی به حکم ندارد.
رویداد24- رئیس فدراسیون کشتی می‌گوید علیرضا حیدری همواره در کنار کشتی خواهد بود.

رسول خادم در درباره استعفای علیرضا حیدری از سمت نایب رییسی فدراسیون کشتی، اظها‌ر کرد: علیرضا حیدری دوست و قهرمان عزیز کشتی ایران است و همواره در کنار کشتی بوده و خواهد بود. همان طور که خود او نیز اعلام کرده هر زمانی که کشتی ایران به او نیاز داشته باشد آماده کمک است. من لحظه ای او را جدای از کشتی نمی‌بینم. جایگاه او در کشتی نیازی به حکم ندارد.

رییس فدراسیون کشتی در ادامه درباره وضعیت تمرینات تیم ‌ملی کشتی آزاد، گفت: اردوی پنجم مقدماتی را سپری می‌کنیم و یکسری از کشتی‌گیر‌انی که باید در جام تختی شرکت کنند، تمرینات سبکی را پشت سر می گذارند تا آماده حضور در جام تختی شوند. سایر کشتی‌گیر‌انی که در جام تختی به عنوان ر‌قا‌بت‌های مرحله اول انتخابی تیم ‌ملی شرکت می‌کنند، از هفته‌ بعد در اردو خواهند بود. سایر کشتی‌گیر‌انی هم که باید در مسابقات تدارکاتی بعد از جام تختی هم حضور پیدا کنند نیز در حال تمرینات استقامتی هستند.

سرمربی تیم ‌ملی کشتی آزاد درباره میزان مصدومیت کشتی‌گیر‌انی همچون حسن رحیمی، حسن یزدانی، رضا یزدانی و علیرضا کریمی در اردوی تیم ‌ملی، خاطر‌ نشان کرد: این مصدومیت‌ها طبیعی است. در ورزشی چون کشتی مصدومیت موضوعی عادی محسوب می‌شود. به دلیل همین مصدومیت این کشتی‌گیر‌ان از تمرینات صبح امروز (چهارشنبه) تیم ‌ملی معاف شدند و به آنها استراحت دادیم تا مصدومیتشان تشدید نشود. برخی هم مصدومیت قدیمی دارند که با آنها مراعات می‌کنیم تا بتوانند خود را به آمادگی مطلوب برسانند.

خادم در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی از بابت این مصدومیت‌ها جهت حضور در المپیک دارد یا خیر؟ تصریح کرد: مصدومیت‌ها در این حد طبیعی است و خو‌شبختا‌نه مصدومیت کشتی‌گیر‌ان آزادکاران در حدی نیست که باعث نگرانی کادرفنی شود. امیدوارم که در ادامه نیز شاهد مصدومیت جدی در کشتی‌گیر‌ان نباشیم و همه نفرات از زیر بار فشار تمرینات به سلامت عبور کنند. خو‌شبختا‌نه کشتی‌گیر‌ان روال عادی کار خود را انجام می‌دهند و به سمت جلو حرکت می‌کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با تاکید بر این که ما از جام تختی وارد المپیک می‌شویم، بیا‌ن‌ کرد: همه نفرات تیم ‌ملی به غیر از کمیل قاسمی و نفرات اعزامی به فرانسه باید در ر‌قا‌بت‌های جام تختی به عنوان مرحله اول انتخابی تیم ‌ملی شرکت کنند. تکلیف در این باره کاملا روشن است و حضور کشتی‌گیر‌ان در جام تختی اجباری است. ما از همین ر‌قا‌بت‌های جام تختی تیم اعزامی به مسابقات آسیایی را انتخاب خواهیم کرد و همچنین نفرات نهایی حاضر در انتخابی تیم ‌ملی مشخص خواهند شد.

خادم با تاکید بر این که مرحله نهایی انتخابی تیم ‌ملی با تعداد بسیار محدود کشتی‌گیر‌ان برگزار خواهد شد، اظها‌ر کرد: شرایط المپیک با دیگر مسابقات کاملا متمایز است و به همین دلیل مرحله نهایی انتخابی تیم ‌ملی طبق فرایند با حضور حداقل دو کشتی‌گیر و حداکثر چهار کشتی‌گیر در هر وزن برگزار خواهد شد. به همین دلیل تمامی کشتی‌گیر‌ان باید در جام تختی هر چه که دارند را رو کنند، چرا که فرصت چندانی برای عرض اندام خود جهت شانس حضور داشتن در المپیک را ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمیل قاسمی به عنوان نفر انتخاب شده برای کسب سهمیه المپیک در نظر گرفته شده است یا خیر، گفت: فعلا کمیل را برای گزینشی اول برای کسب سهمیه المپیک انتخاب کرده‌ایم ضمن این که جام تختی هم می‌تواند به عنوان یکی از مبناهای انتخاب سنگین وزن تیم ‌ملی برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات قزاقستان مدنظر باشد.

رییس فدراسیون کشتی در پایان درباره شرایط تیم ‌ملی کشتی فرنگی نیز گفت: کشتی فرنگی هم برنامه‌های خود را به صورت منظم برگزار می‌کند. محمد بنا هم خیلی دقیق کارها را دنبال می‌کند. حرکت در مجموع در کشتی فرنگی به سمت جلو است و کادر فنی کشتی فرنگی نیز در جام تختی ارزیابی‌های فنی خود را خواهند داشت.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان